تاکید «یوناما» بر برگزاری انتخابات عاری از تقلب در افغانستان

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) با انتشار بیانیه ای بر برگزاری انتخابات عاری از تقلب تاکید کرد و از همه خواست در صورت مشاهده تقلب در مراجع مربوطه درج شکایت کنند.

تاکید «یوناما» بر برگزاری انتخابات عاری از تقلب در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) با انتشار بیانیه ای بر برگزاری انتخابات عاری از تقلب تاکید کرد و از همه خواست در صورت مشاهده تقلب در مراجع مربوطه درج شکایت کنند.

معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان امروز با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرد که باید زمینه برگزاری انتخابات عاری از تقلب فراهم شود. در خبرنامه آمده که مسئولان در کمیسیون‌های انتخاباتی اقداماتی را برای جلوگیری از تقلب روی دست گرفته است.

این اقدامات شامل معرفی سیستم رای‌دهی که در آن رای‌دهندگان می توانند تنها در محل که ثبت نام کرده رای بدهند و همچنین استفاده از بایومتریک است که می‌تواند در جلوگیری از تقلب موثر واقع شود.

تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان از شهروندان افغانستان خواسته است نقشی فعال برای محو تقلب بازی کنند. وی افزود که افغان‌ها سزاوار انتخابات فراگیر، معتبر، شفاف و عاری از هر گونه فعالیتی که می‌تواند نتایج را متاثر سازد هستند.

خبرنامه تاکید کرده که کاندیدها نیز مسئولیت عمده جلوگیری از تقلب را به دوش دارند و مسئولیت دارند تا اطمینان حاصل نمایند که حمایت کنندگان ایشان تحت نام آنها به تقلب متوسل نمی شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار