استمفوردبریج پل یونایتد و مورینیو برای فرار از ناکامی/ جدال بارسای بحران زده با صدرنشین جدید لالیگا

رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا امروز پیگیری می‌شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می‌کنیم.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا، شنبه (۲۸ مهر) پیگیری می‌شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می‌کنیم.

استمفوردبریج پل یونایتد و مورینیو برای فرار از ناکامی/ جدال بارسای بحران زده با صدرنشین جدید لالیگا

لیگ برتر انگلیس

چلسی - منچستر یونایتد (ساعت ۱۵)

مهمترین دیدار هفته نهم لیگ جزیره در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن بین تیم‌های چلسی و منچستر یونایتد برگزار می‌شود.

استمفوردبریج پل یونایتد و مورینیو برای فرار از ناکامی/ جدال بارسای بحران زده با صدرنشین جدید لالیگا

مائوریتسیو ساری سرمربی ایتالیایی چلسی که هنوز با این تیم در هیچ رقابتی شکست نخورده است، ۲۰ امتیاز همراه با این تیم در ۸ مسابقه قبلی خود در لیگ برتر انگلیس کسب کرده است و همراه با دو تیم ۲۰ امتیازی دیگر یعنی منچستر سیتی و لیورپول رقابت سنگینی در صدر جدول دارد. چلسی در رقابت‌های این فصل با ترکیب ۴-۳-۳ بازی‌های هجومی و زیبایی را به نمایش گذاشته است که هواداران این تیم آبی پوش لندنی را بسیار راضی کرده است. ساری به تازگی از ادن هازارد ستاره بلژیکی خط حمله تیمش که شایعاتی درباره انتقالش به رئال مادرید نیز شنیده می‌شود حسابی تعریف کرده و گفته او در چلسی در آینده صاحب توپ طلا خواهد شد. دیگر بازیکنان خط حمله چلسی را امروز احتمالا ویلیان و ژیرود تشکیل خواهند داد موراتا نیمکت‌نشین خواهد بود. در خط هافبک نیز جورجینیو و کانته بازیکنان اصلی چلسی در اکثر مسابقات هستند و ترکیب بسیار موفق و خوبی را کنار یکدیگر تشکیل داده اند، زیرا جورجینیو ایتالیایی بازیساز و کانته فرانسوی هافبک دفاعی مخرب است. دیگر هافبک تیم معمولاً از بین فابرگاس، بارکلی و کواچیچ انتخاب خواهد شد که در مسابقه امروز احتمالاً شانس کواچیچ بیشتر از دو گزینه دیگر است.

در طرف مقابل تیم منچستر یونایتد برخلاف تیم چلسی اوضاع آرامی ندارد. در بازی قبلی منچستر یونایتد در حالی که گفته می‌شود اگر مقابل نیوکاسل هم شکست بخورد مورینیو از این تیم اخراج خواهد شد، ابتدا با نتیجه ۲ بر صفر عقب افتاد، اما در نهایت موفق شد ۳ بر ۲ حریف را شکست دهد تا مورینیو برای مدتی حداقل نفس راحتی بکشد. البته این نفس راحت مورینیو طولانی نشد، زیرا این مربی هفته‌ای بسیار سخت را پیش رو خواهد داشت. شیاطین سرخ ابتدا امروز باید به مصاف چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج بروند سپس در اولترافورد از یوونتوس در لیگ قهرمانان میزبانی کند. دو دیداری که برای یونایتد بسیار سخت خواهد بود و شاید سرنوشت مورینیو را تعیین کند. مربی پرتغالی در حالی امروز به مصاف تیم سابقش می‌رود که از زمانی که از چلسی جدا شده دو بار به عنوان مربی به ورزشگاه استمفوردبریج لندن رفته که هر دو بار شکست خورده است. مورینیو هنوز با ساری بر خلاف کرده به مشکل نخورده است و باید دید پس از بازی امروز نیز صلح در بین این دو مربی برقرار خواهد بود یا خیر. مارکوس روخو و جسی لینگارد دو بازیکنی هستند که به طور قطع به بازی نخواهند رسید.

 

  • چلسی در ۷ مسابقه از ۸ بازی خانگی خود در تمام رقابت ها، مقابل منچستریونایتد پیروز شده است.
  • چلسی در ۴ مسابقه اخیر خانگی خود مقابل منچستریونایتد، کلین شیت کرده است.
  • چلسی در ۸ مسابقه از ۱۰ بازی اخیر خود مقابل منچستریونایتد، کمتر از ۳ گل به ثمر رسانده است.
  • چلسی در ۸ مسابقه گذشته خود در لیگ برتر شکست نخورده است.

منچسترسیتی - برنلی (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)
وستهم یونایتد- تاتنهام (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)
نیوکاسل - برایتون (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)
کاردیف- فولام (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)
بورنموث- ساوتهمپتون (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)
ولورهمپتون- واتفورد (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)
هادرسفیلد- لیورپول (ساعت ۲۰)

 

سری آ. ایتالیا


یوونتوس- جنوا (ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه)

 

استمفوردبریج پل یونایتد و مورینیو برای فرار از ناکامی/ جدال بارسای بحران زده با صدرنشین جدید لالیگا


شاگردانن مقتدر مکس آلگری در این فصل از رقابت‌های فوتبال اروپا تمام مسابقات خود را که در سری آ. و چه در لیگ قهرمانان با پیروزی پشت سر گذاشته و تنها تیم در بین پنج لیگ معتبر اروپا هستند که چنین رکوردی از خود به جای گذاشته اند.

بانوی پیر در همین ابتدای فصل سری آ. توانست اختلاف خوبی با دیگر رقبا ایجاد کنند و به تنهایی در صدر جدول قرار بگیرد. یوونتوس بر خلاف منچستر یونایتد بازی چندان دشواری پیش از رویارویی با این تیم ندارد و احتمالا در مسابقه امروز به چند بازیکن خود از جمله کیلینی و ساندرو استراحت خواهد داد. داگلاس کاستا ستاره تکنیکی و برزیلی یوونتوس نیز پس از گذراندن مصدومیت و محرومیت خود برای دیدار امروز آماده خواهد بود و در حالی که گفته می‌شد دیبالا در اردوی تیم ملی آرژانتین مصدوم شده است، این بازیکن نیز برای بازی مشکلی نخواهد داشت. خدیرا و دی‌شیلیو دیگر مصدومان یوونتوس نیز به تمرینات تیم بازگشتند و اسپیناتزولا مدافع چپ این تیم که هنوز برای یووه به دلیل مصدومیت به میدان نرفته است و با پارگی رباط صلیبی دست و پنجه نرم می‌کرد، به مرز آمادگی رسیدهاما مانند در لیست بازی امروز تیم قرار ندارد. با بازگشت این مصدومان، حال تنها مصدوم اردوی یوونتوس دنیله روگانی مدافع جوان این تیم خواهد بود.
 در طرف مقابل تیم جنوا نیز ۱۲ امتیازی و در رتبه یازدهم جدول است.


 این تیم و تیم میلان یک بازی کمتر از دیگر تیم ها انجام داده اند و در هفت بازی در سری آ به میدان رفته اند. در خط حمله تیم جنوا، " پیاتک" مهاجم لهستانی و ۲۳ ساله حضور دارد که پس از درخشش در ترکیب این تیم ، مورد توجه چندین تیم از جمله همین تیم یوونتوس قرار گرفته است و تقابلش در بازی امروز با یکی از مشتریانش مورد توجه خواهد بود. پیاتک ۹ گل از ۱۲ گل این فصل تیمش در سری آ را به ثمر رسانده است و اکنون در صدر جدول گلزنان سری آ قرار دارد. آماری فوق العاده که این مهاجم ۲۳ ساله در هفت مسابقه از خود برجای گذاشته است و نشان از آمادگی بالای این بازیکن دارد و نشان می دهد که چرا  باشگاه بزرگ یوونتوس به دنبال جذب وی است. البته به جز یوونتوس تیم های دورتموند، بارسلونا و ناپولی نیز به دنبال این مهاجم لهستانی هستند و جتوا قیمت این بازیکن را ۵۰ میلیون یورو اعلام کرده است. آلگری سرمربی یوونتوس در کنفرانس پیش از مسابقه نیز از وی تعریف کرده است پیاتک را مهاجمی خطرناک توصیف کرده است.

  •  یوونتوس در ۱۰ تقابل آخرش با جنوا ۸ پیروزی و دو شکست به دست آورده است.
  •  یوونتوس پنج بازی آخر خانگی خود را مقابل جنوا پیروز شده است.
  • آخرین باری که یوونتوس در خانه موفق نشد به روسوبلو(لقب جنوا) در سری آ گل بزند به ژانویه سال ۱۹۹۱ برمی‌گردد. 


رم - اسپال ( ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه)
 اودینزه - ناپولی ( ساعت ۲۲)


بیشتر بخوانید:

ترکیب تیم فوتبال رئال مادرید مقابل ختافه

شکست بوکا جونیورز مقابل بارسلونا

ترکیب تیم فوتبال بارسلونا مقابل بوکاجونیورز


 لالیگای اسپانیا


 بارسلونا - سویا (ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه)

 حساس ترین دیدار هفته دوم لالیگای اسپانیا امشب در ورزشگاه نیوکمپ شهر بارسلون بین تیم‌های اول و دوم جدول یعنی سویا و بارسلونا برگزار می شود.

استمفوردبریج پل یونایتد و مورینیو برای فرار از ناکامی/ جدال بارسای بحران زده با صدرنشین جدید لالیگا

 ارنستو والورده روزهای سختی را در بارسلونا می‌گذراند و این تیم چهار هفته است که در رقابت‌های لالیگا بردی را به دست نیاورده است. کاتالان‌ها فصل جدید رقابت های لالیگا را خوب شروع کرده بودند ۴ برد پیاپی به دست آوردند اما سپس در چهار هفته بعدی موفق به کسب پیروزی نشدند و صدر جدول را تقدیم سویا کردند. البته بارسا در لیگ قهرمانان برخلاف لالیگا ،نتایج خوبی را گرفته است و دو پیروزی به دست آورده است. شاید والورده از این تعطیلی فوتبال باشگاهی به دلیل فیفادی استفاده کرده و توانسته باشد نقاط ضعف تیمش را برطرف و این تیم را به جاده پیروزی بازگرداند.
 خط دفاع ضعیف بارسلونا با مصدومیت اومتیتی شرایط بدتری پیدا کرده و این تیم به راحتی گل می خورد. بازی‌های ضعیف پیکه در قلب خط دفاع آبی اناری ها بلای جان این تیم شده و هر چقدر بارسا گل می‌زند گل هم میخورد.

 در طرف مقابل تیم سویا به خوبی توانسته از ضعف بارسلونا و رئال مادرید در رقابت این فصل لالیگا استفاده کند و خودش را به صدر جدول برساند. شاگردان پابلو ماچین اکنون با ۱۶ امتیاز و یک امتیاز بیشتر نسبت به بارسای رده دومی در صدر جدول قرار دارند. درخشش اندر سیلوا مهاجم پرتغالی تیم سویا یکی از دلایل اصلی نتایج خوب این فصل تیم سویا بوده است. سینما که فصل گذشته به تیم میلان پیوسته بود و هواداران این تیم امید زیادی به درخشش این ستاره پرتغالی داشتند، پس از عملکرد ضعیف در این تیم ایتالیایی از جمع روسونری ها جدا شد و به سویا پیوست اما همین که به اسپانیا آمد درخشش وی شروع شد و توانسته تاکنون هفت گل در رقابت این فصل لالیگا به ثمر برساند و با یک گل کمتر از کریستین استوانی هفت گل از تیم خیرونا در رتبه دوم برترین گلزنان این فصل در رقابت های لالیگای اسپانیا قرار بگیرد. سیلوا در رقابت‌های این فصل یک گل بیشتر از مسی آماده این روز های بارسا به ثمر رسانده است.

  • بارسا برای این بازی توماس فرمائلن و ساموئل اومتیتی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. تیم میهمان برای این بازی ماکسیم گونالون و ابراهیم آمادو را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.
  • برای اولین بار از مارس سال 2007، سویا صدرنشین لالیگا است. در آن فصل سویا موفق شد بارسلونا را 2-1 شکست بدهد. سویا آخرین بار زمانی قهرمان لالیگا شد که پس از هفته هشتم لیگ، صدرنشین بود. فصل 1945/46
  • سویا هیچ یک از 15 بازی اخیر لالیگایی‌اش در نیوکمپ را نبرده است. 2 تساوی و 13 شکست. در این مدت سویا 40 گل دریافت کرده است.
  • سویا از 22 بازی آخرش در لالیگا مقابل بارسلونا تنها یک بار پیروز شده است. 16 شکست و 5 تساوی. آن برد هم به پیروزی 2-1 سال 2015 برمی‌گردد. در این مدت سویا تنها یک بار موفق به ثبت کلین شیت مقابل بارسلونا شده است.
  • بارسلونا چهل بازی متوالی است که در بازی‌های خانگی لالیگا شکست نخورده است. بهترین روند شکست ناپذیری خانگی آنها در این تورنمنت از نوامبر 1993.

رئال مادرید - لوانته ( ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه)

 

استمفوردبریج پل یونایتد و مورینیو برای فرار از ناکامی/ جدال بارسای بحران زده با صدرنشین جدید لالیگا

کهکشانی ها نیز مانند بارسلونا این روزها اصلا شرایط جالبی ندارند و در دو دیدار آخرشان مقابل زسکا مسکو در لیگ قهرمانان و مقابل آلاوز در لالیگا شکست خورده اند. آنها نیز مانند بارسا در چهار دیدار اخیر خود در همه رقابت ها رنگ پیروزی را ندیده اند و اکنون با یک امتیاز کمتر نسبت به بارسلونا و اتلتیکومادرید در رتبه چهارم قرار دارند. رئال مادرید در ۴ دیدار آخر خود موفق به گلزنی نشده است تا همه این روزها به یاد کریستیانو رونالدو و درخشش او در تیم یوونتوس بیفتند و جای این فوق ستاره پرتغالی را در تیم رئال مادرید خالی بدانند.
 لوپتگی سرمربی رئال مادرید این روزها جایگاهش را بسیار متزلزل می داند و ممکن است در پایان این هفته و یا هفته آینده و پس از بازی ال کلاسیکو حکم اخراجش امضا شده باشد در طرف مقابل تیم لوانته با دو پیروزی پیاپی که در هفته‌های اخیر به دست آورده توانسته از انتهای جدول فاصله بگیرد و اکنون با ۱۰ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد.

  • رئال مادرید از 11 بازی اخیرش مقابل لوانته در تمام رقابت ها، در 10 بازی حداقل 2 گل به ثمر رسانده است.
  • رئال مادرید در 13 بازی اخیر خانگی اش در لالیگا شکست نخورده است.
  • رئال مادرید در 11 بازی اخیرش مقابل لوانته در تمام رقابت ها شکست نخورده است.
  • رئال مادرید در 3 بازی اخیرش در لالیگا گلی به ثمر نرسانده و با یک بازی مقابل زسکا مسکو در لیگ قهرمانان، جمعا چهار بازی گلی به ثمر نرسانده است. 


 ویارئال- اتلتیکو مادرید ( ساعت ۲۰)
 والنسیا - لگانس ( ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه)

 بوندس لیگای آلمان


 وولفسبورگ - بایرن مونیخ( ساعت ۱۷)

 

استمفوردبریج پل یونایتد و مورینیو برای فرار از ناکامی/ جدال بارسای بحران زده با صدرنشین جدید لالیگا

بایرن مونیخ پس از بارسلونا و رئال مادرید سومین تیم بزرگ این فصل اروپا است که روزهای بدی را سپری می‌کند و این تیم در شرایط آرمانی به سر نمی‌برد. باوارایی‌ها در سه بازی آخر خود در بوندسلیگا دو شکست و یک تساوی متحمل شده چه اتفاقی کم سابقه برای لیگ آلمان به شمار می رود. بایرن مونیخ ۱۳ امتیاز در رتبه ششم جدول رده بندی بوندس لیگا قرار دارد و نیکو کواچ سرمربی کروات این تیم امیدوار است با وقفه ای که در رقابت‌های لیگ افتاد بتواند بایرن را دوباره به مسیر پیروزی بازگرداند.

  • وولفسبورگ نیز مانند بایرن این روزا شرایط خوبی را ندارد. این تیم نیز مانند باوارایی‌ها فصل را خوب شروع کرد اما پس از دو پیروزی پیاپی در ابتدای فصل دیگر رنگ پیروزی را ندید و اکنون با ۹ امتیاز در رتبه نهم جدول رده‌بندی قرار دارد.
  • نیکو کواچ در رقابت‌های بوندس لیگا همراه با بایرن مونیخ رکورد امتیازی ۱.۸۶ امتیاز به ازای هر بازی را به ثبت رسانده است؛ این بدترین رکورد در بین سرمربیان بایرن مونیخ در قرن بیست و یکم است (به طور مشترک با یورگن کلینزمن).
  • بایرن مونیخ با کسب ۱۳ امتیاز از ۷ بازی ابتدایی، بدترین شروع خود از فصل ۱۱-۲۰۱۰ به بعد را در بوندس لیگا تجربه می‌کند.

بایرن مونیخ در چهار بازی رسمی آخر خود در خانه وولفسبورگ برنده شده است و در این بازی‌ها ۱۳ گل به ثمر رسانده که میانگین آن می‌شود ۳ و نیم گل به ازای هر بازی.

 اشتوتگارت - دورتموند ( ساعت ۱۷)
آگزبورگ- لایپزیش  ( ساعت ۱۷)
 بایرلورکوزن - هانوفر  ( ساعت ۱۷)
 نورنبرگ- هوفنهایم ( ساعت ۱۷)
شالکه - وردربرمن ( ساعت ۲۰)


 لوشامپیونه فرانسه

 

استمفوردبریج پل یونایتد و مورینیو برای فرار از ناکامی/ جدال بارسای بحران زده با صدرنشین جدید لالیگا


پاری سن ژرمن - آمیان ( ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)
کان - گنگان ( ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)
 دیژون - لیل ( ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)
 نانت- تولوز ( ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)
 ‏ رنس - آنژه ( ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)
 استراسبورگ - موناکو ( ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)

 انتهای پیام/


 پیش بازی رقابت‌های فوتبال اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار