کوتاهی در کیفیت و بهداشت آرد و نان قابل چشم‎پوشی نیست

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کوتاهی در کیفیت و بهداشت آرد و نان، قابل گذشت و چشم‎پوشی نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای آرد و نان استان تأکید کرد: کوتاهی در کیفیت و بهداشت آرد و نان به عنوان قوت غالب مردم، قابل گذشت و چشم‎پوشی نیست.

وی افزود: همه نانوایی‌ها و کارخانه‌های آرد در استان، ملزم به رعایت و اجرای مصوبات این شورا در زمینه نگهداری گندم، آرد و پخت نان هستند.

نصیری با اشاره به اهمیت خاص و بالای نان در سبد غذایی و سفره مردم، از مسئولان متولی خواست: تمام تلاش خود را در راستای عرضه این کالا با قیمت و کیفیت مناسب برای همه اقشار جامعه انجام دهند.

وی گفت: قیمت نان یک موضوع خاص در افکار عمومی است که تغییر آن، تأثیر بالایی در اقتصاد جامعه دارد و باید پیش از هر گونه تصمیمی در این رابطه، همه جوانب بررسی شود.

نصیری با بیان اینکه درخصوص قیمت نان تا جایی که دولت بتواند، یارانه تخصیصی را کاهش محسوس نخواهد داد اضافه کرد: هزینه‌های نانوایی‌ها نیز در اعمال قیمت قرص نان لحاظ و به زودی در سطح استان اعلام می‌گردد.

وی ادامه داد: مدیران صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی باید با تشدید نظارت بر نحوه توزیع آرد، نسبت به سلامت بهداشتی مردم حساسیت بیشتری داشته باشند.

نصیری همچنین گفت: در بازرسی از نانوایی‎ها، بایستی کارگرانی که آموزش‌های تخصصی را فرا نگرفته‎اند، شناسایی و با همکاری اتحادیه و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش داده شوند.

انتهای پیام/ش

نشست شورای آرد و نان چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: آرد و نان ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.