حواشی ترور مشکوک «جنرال عبدالرازق»: ملا برادر آزاد شد، کرزی به قندهار رفت

در پی ترور مشکوک «جنرال عبدالرازق»، ملا برادر، از قدرتمندترین و پرنفوذترین رهبران طالبان از بند پاکستان رها شد و حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان نیز در قندهار به سر می‌برد.

حواشی ترور مشکوک «جنرال عبدالرازق»: ملا برادر آزاد شد، کرزی به قندهار رفتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شفیق همدم، یکی از مشاوران ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که ملا برادر، از قدرتمندترین و پرنفوذترین رهبران طالبان از بند پاکستان رها شده است.

در همین حال، گزارش شده که حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان در پی ترور پرسش‌برانگیز جنرال عبدالرازق، متحد نزدیک خود در قندهار به سر می‌برد.

ملا برادر ۱۰ سال قبل از سوی شبکه استخبارات نظامی پاکستان (آی اس آی) زندانی شده بود و گفته می‌شود رهایی وی در پی سفر اخیر خلیلزاد به منطقه و در ارتباط با مذاکرات آمریکا با طالبان صورت گرفته است.

وحید پیکان، فعال رسانه‌ای می ‌گوید که انتخابات پارلمانی افغانستان، قضیه ترور جنرال عبدالرازق را به حاشیه راند. وی همچنین مدعی شد که اشرف غنی سفرش را به قندهار لغوه کرده است.

از سوی دیگر، عبدالله عبدالله می‌گوید که آمریکایی ها و ناتو در قتل عبدالرازق دست ندارند و برخی گزارشات مبنی بر اینکه ترور جنرال عبدالرازق از سوی آمریکایی ها طرح ریزی شده بود را رد کرده است.

در ولایت قندهار به دلیل اوضاع پیچیده، انتخابات برگزار نشد و تبصره ها حاکی است که برخی سران اقوام به دنبال ترور جنرال عبدالرازق تصمیم دارند در برابر آمریکا واکنش تندی نشان دهند و اعتراض هایی را سازماندهی کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار