حذف دفترچه‌های درمانی و اجرای نسخه الکترونیک پزشکان

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : با حذف دفترچه‌های درمانی و اجرای نسخه الکترونیک پزشکان به صورت علی الحساب ۶۰ درصد هزینه خود را برخط دریافت می‌کنند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قاسمی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : امکان دسترسی به سوابق درمانی الکترونیکی بیمار و تولید پرونده الکترونیک، اعمال کنترل‌های دارویی و پیشگیری از تداخل و حساسیت‌های دارویی، نبود نیاز به چاپ و تعویض دفترچه و کاهش هزینه‌های تولید کاغذ از جمله مزیت‌های حذف دفترچه‌های درمانی است.

وی گفت : افزایش سرعت و دقت در تولید نسخه، حفظ محرمانگی اطلاعات درمانی و سلامت افراد با لحاظ کردن استاندارد‌های امنیتی، جلوگیری از خطای نسخه خوانی در داروخانه ها، تسهیل در استعلام استحقاق درمان و عدم مراجعه بیماران به شعب جهت تمدید دفترچه و یا صدور آن از دیگر مزیت‌های مهم این طرح است.

قاسمی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده دفترچه درمانی تمامی مراکز طرف قرار داد این اداره کل تا پایان بهمن امسال بطور کامل در استان حذف می‌شود.

به گفته این مسئول، بیماران با اجرای این طرح فقط با ارائه کارت ملی به مراکز درمانی مراجعه خواهند کرد که این از اتلاف وقت نیز جلوگیری خواهد کرد.

قاسمی افزود: پروژه حذف دفترچه‌های درمانی و تولید نسخه الکترونیکی جزء برنامه‌های راهبردی است و در ابتدا در مطب پزشکان و سپس کلینیک‌ها و پلی کلینیک ها، درمانگاه‌های خصوصی و بیمارستان‌ها اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: زیر ساخت‌های حذف دفترچه درمانی بسیار حائز اهمیت است و پزشکان در مطب‌های خود باید سیستم‌های قابل قبولی را برای اجرای این طرح داشته باشند.

وی بیان کرد: بااجرای این طرح به محض انجام ویزیت بلافاصله فردای همان روز ۶۰ درصد وجه نسخه در حساب پزشک شارژ می‌شود و ۴۰ درصد باقیمانده نیز پس از رسیدگی توسط دفتر اسناد پزشکی پرداخت می‌شود.

به گفته این مسئول، یکی دیگر از مزایای طرح این است که در صورت مراجعه بیمار به پزشک و وجود تداخل دارویی سیستم اخطار می‌دهد .

 

 

انتهای پیام/د

امکان دسترسی به سوابق درمانی الکترونیکی بیمار با حذف دفترچه درمانی

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
صرفه جویی در مصرف کاغذ
آخرین اخبار