فرود نخستین گروه از پرندگان مهاجر در خراسان شمالی

با آغاز فصل سرما، نخستین گروه از پرندگان مهاجر سیبری در تالاب‌ها و آبگیر‌های خراسان شمالی فرود آمدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از بجنورد؛  بهروز جعفری رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه حضور پرندگان مهاجر در استان دی ماه به اوج خود می‌رسد، گفت: برخی پرندگان، تالاب‌های استان را به عنوان اقامتگاه بین راهی انتخاب کرده و ۱۰ تا ۱۵ روز در استان به استراحت می‌پردازند سپس به استان‌های جنوب کشور مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: برخی از گونه‌ها هم زمستان را در خراسان شمالی می‌گذرانند و با گرم شدن هوا ، این مناطق را ترک می‌کنند.

جعفری اظهار کرد: هر ساله ۴۰ گونه از پرندگان مهاجر در این استان حضور می‌یابند که اردک سر سبز، باکلان ، بوتیمار ، خوتکا ، حواصیل و اردک ماهی خور سفید از جمله گونه‌های آبزی و یا کنارآبزی هستند که از نواحی سردسیر سیبری به خراسان شمالی مهاجرت می‌کنند.

وی گفت: سد‌های شیرین دره ، بیدواز، بارزو و چری و همچنین رودخانه‌های اترک و کال شور از جمله مناطقی هستند که پرندگان مهاجر در آن توقف داشته و زمستان را سپری می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست خراسان شمالی، انتقال بیماری‌ها را از نگرانی‌های حضور پرندگان مهاجر در استان عنوان کرد و گفت: به مردم توصیه می‌شود در صورت مشاهده پرنده بیمار و یا لاشه گونه‌های مختلف پرندگان، مراتب را گزارش دهند.

گفتنی است: ۱۹۴ هزار هکتار از مساحت استان خراسان شمالی در قالب چند پارک ملی و منطقه حفاظت شده تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

انتهای پیام / ب 

نخستین گروه از پرندگان مهاجر سیبری در تالاب‌ها و آبگیر‌های خراسان شمالی فرود آمدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.