مقدسی در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

وزیر اقتصاد باید مستقل و دربرابر مردم پاسخگو باشد

یک نماینده مجلس با بیان اینکه وزرای ما نیروی سفارشی قبول نکنند، گفت: وزیر اقتصاد باید مستقل و دربرابر مردم پاسخگو باشد.

وزیر اقتصاد باید مستقل و دربرابر مردم پاسخگو باشدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مهدی مقدسی نماینده اراک در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت:  آقای دژپسند اشراف کامل به اقتصاد کشور دارند و میتوانند اقتصاد پر تلاطم کشور را به مقصد برساند.

وی ادامه داد: وزیر اقتصاد باید بتواند اقتصاد پرتلاطم ما را به ساحل آرامش برساند و برای این کار باید اقتصاددان باشد. این مهم است که وزیر بتواند بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد هماهنگی ایجاد کند. در صورت هماهنگی وزارت اقتصاد با این سازمان است که می‌توانیم سیاست‌های اثرگذار را در بخش اقتصادی کشور مشاهده کنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحصیلات مرتبط با زمینه فعالیت یکی از ضرورت های انتخاب وزیر اقتصاد است، افزود: دژپسند تجربه فعالیت در سازمان برنامه و بودجه را دارد که می توان آن را به فال نیک گرفت، زیرا وزارت اقتصاد و برنامه و بودجه باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا اثربخشی اقدامات آن ها در جامعه به خوبی قابل لمس باشد.

مقدسی ادامه داد: نمایندگان محترم توجه کنید که دژپسند در تدوین برنامه ششم توسعه یکی از کارشناسان و افراد حاضر در جلسات ساماندهی این لایحه بوده است. یکی از ویژگی های موثر ایشان برای تصدی وزارت اقتصاد و اقتصاد و دارایی با سیاست های اقتصاد مقاومتی است. عضویت در کمیته ساماندهی اقتصاد مقاومتی از سوابق درخشان وی است.

وی گفت: دژپسند اعتقاد راسخی به هماهنگی تیم دولت دارد. وی دلیل وجود برخی نابسامانی‌ها در اقتصاد کشور را ناهماهنگی تیم اقتصادی قبلی دولت با یکدیگر می‌داند. برنامه های دژپسند منطبق با اسناد بالادستی است، همچنین قائل بودن به استقلال بانک مرکزی و انسجام تیم اقتصادی دولت یکی از ایده های اوست که مورد تائید نمایندگان نیز است.

مقدسی در تشریح اهم برنامه های ارائه شده از سوی دژپسند عنوان کرد: بهره گیری از نیروهای خلاق و جوان در ذیل برنامه های وی در وزارت اقتصاد است. آقای دژپسند لطفاً از افراد سفارشی استفاده نکنید، شما باید برای عملکرد خودتان مجلس پاسخگو باشید و اگر از این افراد سفارشی بهره‌گیری کنید، باید تاوان عملکرد آنها را خودتان دهید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه دژپسند به دنبال استفاده از نیروهای خلاق، جوان و مبتکر است، تاکید کرد: وزرا نیروی سفارشی قبول نکنند، وزیر برای پاسخگو و موثر بودن باید نیروی متخصص و مرتبط در اختیار داشته باشد و این نیروها را خود برگزینند.

وی به برقراری رابطه با دنیا و خروج اقتصاد از تنگنا اشاره کرد و افزود: آقای دژپسند شما باید از یک تیم ۲۰ نفره از اقتصاددانان ماهر و توانا برای خود داشته باشید. این اتاق فکر باید فارغ از تیم مشاوران شما باشند. شما باید بتوانید با ارائه تدابیر و راهکارهای صحیح اوضاع اقتصاد ما را ساماندهی کنید.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تالیفات دژپسند در حوزه اقتصاد، عنوان کرد: دژپسند تألیفات بسیاری در زمینه اقتصاد بدون نفت دارد. تالیفات ایشان شامل اقتصاد بدون نفت، توسعه اقتصادی بدون نفت و افزایش ارزش پول ملی است. اگر تمامی برنامه‌ها در وزارت اقتصاد و دارایی اجرایی شود، ما می توانیم اقتصاد خود را به ساحل آرامش برسانیم

وی اظهار کرد: آقای دژپسند شما برای حل مشکلات اقتصادی کشور هر لایه ای را که در ذهن دارید به مجلس ارائه دهید تا ما با بررسی این لایحه به شما در حل مشکلات اقتصادی کمک کنیم، چون باید مجلس و دولت همکار و ما موافق همدیگر باشند.

مقدسی در پایان ضمن جمع بندی سخنان خود تصریح کرد: آقای دژپسند پس از اینکه به شما رای اعتماد دادیم، انتظار داریم تا از فردا که سکان اقتصاد مملکت را در دست می گیرید؛ با ارائه برنامه های اجرایی خود، اقتصاد کشور را از دریای پر تلاطم اقتصاد به ساحل آرامش برسانید.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار