مهرفرد مطرح کرد؛

ساخت ماشین آلات خوراک صنعت دام نیازمند سرمایه گذاری

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی گفت: ساخت ماشین آلات در صنعت دام و طیور نیاز به سرمایه گذاری خارجی دارد.

نیاز به سرمایه گذاری در ساخت ماشین آلات تولید در دام و طیور حس می سودبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر مهرفرد، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در اولین نشست معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری در صنعت خوراک دام ایران که با حضور رییس اتاق ایران و معاونان جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار کرد:  ساخت ماشین آلات در صنعت دام و طیور نیاز به سرمایه گذاری دارد.

وی افزود: کیفیت فعلی برخی کارخانه های دام و طیور کشور مناسب نیست و باید تلاش شود با هدف توسعه تولید و صادرات، این بخش با تکنولوژی روز دنیا ارتقا پیدا کند.

مهرفرد تصریح کرد: گردش مالی صنعت دامپروری در ایران بیش از 50 میلیارد دلار است که این رقم شامل محصولات داخلی صنعت دامپروری و محصولات بدست آمده از این صنعت و فرآوری محصولات محصولات شامل صنایع لبنی، صنعت خوراک و صنایع پشتیبان از جمله صنعت تولید جوجه اجداد و مرغ مادر و ... است.

این مقام مسوول افزود: از حدود 9 میلیون تن چغندر قند حدود 7 میلیون تن تفاله حاصل می‌شود که این محصول باید در خوراک دام مورد استفاده قرار گیرد و همچنین بخشی از مواد علوفه‌ای مثل ذرت علوفه‌ای، جو و ... دارای ضایعات است که باید برای تبدیل آن سرمایه‌گذاری انجام شود.

مهرفرد با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات ما در صنعت تولید دام، طیور و آبزیان به عدم وجود زنجیره در این بخش‌ها بر می‌گردد، یادآورشد: زنجیره‌های تولید ما به قدر کافی توسعه نیافته است و تکمیل این زنجیره‌ها می‌تواند چالش‌ها را کاهش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار