رئیس سازمان اورژانس کشور در مرز شلمچه:

مراجعه ۱۳۰ هزار نفر به مراکز درمانی مستقر در مرز‌های کشور/انتقال مصدومان تصادف دو دستگاه ون زائران اربعین به کشور

مراجعه ۱۳۰ هزار نفر به مراکز درمانی مستقر در مرز‌های غربی کشوررئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه امکانات ما نسبت به سال گذشته در مرزها افزایش یافته ،گفت: تاکنون۱۳۰ هزار نفر به مراکز درمانی مستقر در مرز‌های کشور مراجعه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور امروز از نحوه خدمات‌رسانی دانشکده علوم پزشکی و اورژانس مستقر در مرز شلمچه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: امکانات ما نسبت به سال گذشته هم افزایش یافته و خدمات با کیفیت‌تری به زائرین ارائه می‌شود.

وی با اشاره به استقرار یک کلینیک دندانپزشکی سیار برای خدمات‌رسانی شایسته و مطلوب به زاران در مرز شلمچه، ادامه داد: همچنین کلینک‌های مختلف تخصصی اعم از زنان و مامایی در حال خدمات‌رسانی در این مرز هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به خدمات صورت گرفته در بحث بهداشت محیط و مراقبت‌های بیماری‌های واگیردار، افزود: بیمارستان‌های سیاری که رد سه مرز غربی کشور تعبیه شده، مجهز به آزمایشگاه، اتاق عمل، رادیولوژی و سیستم HIS است و خدمات با کیفیتی را به زائران ارئه می‌دهد.

کولیوند به نقش فوریت‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: اورژانس با حضور شبانه‌روزی در قالب اتوبوس آمبولانس‌ها و بالگرد‌های امدادی خدمات ارزنده‌ای را در ایام اربعین ارائه داده است.

وی با بیان این موضوع که هر مرز دارای یک بیمارستان و درمانگاه‌های تخصصی سیار است ، افزود: اضافه بر این خدمات، ظرفیت تمام بیمارستان‌های ثابت خود را ظرفیت دادیم و تاکنون در سه مرز بالغ بر ۱۳۰ هزار نفر به مراکز درمانی مستقر در مرز مراجعه کرده‌اند و در حال حاضر سه هزار نفر نیز بستری هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ۱۲۰ نفر نیز از داخل خاک عراق به مراکز درمانی مستقر در مرز اعزام شده اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با توصیه به زائرانی که در حال بازگشت به کشور هستند، گفت: زائرانی در حال برگشت هستند، اگر علائم تب و یا گوارشی داشتند، فورا به همکاران ما مراجعه کرده و سپس راهی محل اسکان و شهرهای خود شوند.

کولیوند با اشاره نحوه رسیدگی به زائران حادثه دیده و تصادفی، افزود: همه مصدومان به محض اینکه شرایط پایدار باشد به بیمارستان‌های ثابت انتقال می‌دهیم و البته بیشتر مصدومان بخاطر بُعد مسافت از مرز مهران وارد می‌شوند که بلافاصله به یکی از بیمارستان‌های ایلام و پس از برخورداری از شرایط مناسب به شهر خود منتقل خواهند شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: بیمارانی که دچار عارضه باشند نداشته‌ایم و مواردی که تاکنون بوده، فوراً انتقال داده شده و در حال حاضر نیز شرایط جسمانی خوب و رو به بهبودی دارند و در حال حاضر مریض بدحال نداریم.

وی در پایان به تصادف امروز در خاک عراق اشاره کرد و گفت: در تصادف امروز دو ون نیز تعدادی از زائران فوت کردند و تعدادی نیز مصدوم شدند که در حال حاضر مراحل انتقال مصدومان به داخل کشور در حال انجام است.

انتهای پیام/ د

مراجعه زوار به مراکز درمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.