آزادی «ملا برادر» تاثیر چندانی بر روند صلح افغانستان نخواهد داشت

سخنگوی رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: آزاد شدن «ملا عبدالغنی برادر» از زندان، بر روند صلح افغانستان تاثیر چندانی نخواهد داشت.

آزادی «ملا برادر» تاثیر چندانی بر روند صلح افغانستان نخواهد داشت«مجیب الرحمان رحیمی»، سخنگوی عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آزاد شدن «ملا عبدالغنی برادر» از زندان، بر روند صلح افغانستان تاثیر چندانی نخواهد داشت.

سخنگوی ریاست اجرائی دولت افغانستان بیان داشت: آزادی وی ارتباطی با دولت کابل نداشته و بدون هماهنگی با افغانستان انجام گرفته است.

وی افزود: «ملا عبدالغنی برادر» توسط پاکستان بازداشت گردیده بود و توسط این کشور نیز از زندان رها شده است و در خصوص رهایی وی هیچ هماهنگی با دولت افغانستان صورت نگرفته است.

رحیمی تاکید کرد: آزاد شدن وی تاثیر چندانی بر صلح افغانستان نخواهد گذاشت زیرا این عضو برجسته طالبان همچنان در پاکستان است و نمی تواند روند صلح افغانستان را تغییر دهد.

پیش از این پارلمان افغانستان نیز تاکید کرده بود که پاکستان باید این عضو طالبان را به دولت افغانستان تسلیم کند.

گفتنی است که «ملا عبدالغنی برادر»، یکی از بنیانگذاران گروه طالبان پس از هشت سال تحمل زندان در پاکستان آزاده شده است. برخی منابع رسانه ای، آزادی وی را نتیجه مذاکرات «زلمی خلیلزاد»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان با طالبان می دانند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.