سیگار اعلام کرد:

تسلط طالبان از ۷ درصد به 12/5 درصد افزایش یافته است/ شکست استراتژی ترامپ در افغانستان

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان اعلام کرد که تسلط طالبان از ۷ درصد به 12/5 درصد افزایش یافته است.

تسلط طالبان از ۷ درصد به 12/5 درصد افزایش یافته است/ شکست استراتژی ترامپ در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جان سپکو، بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در گزارش تازه ای اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۵ میلادی،دولت افغانستان بر ۷۲ درصد از ولسوالی‌ها حاکمیت داشت و از آن هنگام تاکنون، تسلط طالبان از ۷ درصد به 12/5 درصد افزایش یافته است.

به گفته بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان، طالبان، بیش از هر زمان دیگری از سال ۲۰۰۱ میلادی بر بخش هایی از افغانستان تسلط دارد.

جان سپکو، در گزارش جدید خود که امروز منتشر شد می‌گوید طالبان در سه سال اخیر، تسلط خود را گسترش داده اند.

بر اساس این گزارش، دولت افغانستان اکنون تنها ۵۵.۵ درصد از ولسوالی‌های کشور را تحت کنترل و یا در آن نفوذ دارد.

در گزارش جان سپکو آمده است که در سال ۲۰۱۵ میلادی، دولت افغانستان بر ۷۲ درصد از ولسوالی‌ها حاکمیت داشت و از آن هنگام تاکنون، تسلط طالبان از ۷ درصد به 12/5 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، شورشیان بر ۱۰ ولسوالی کنترل و در ۳۹ ولسوالی دیگر نفوذ دارند که جمعا ۴۹ ولسوالی می‌شود. بیش از ۱۱ درصد کل جمعیت این کشور در این مناطق زندگی می‌کنند.

در گزارش سیگار همچنین آمده است که ۱۳۲ ولسوالی دیگر محل منازعه است که محل زندگی حدود ۲۴ درصد جمعیت این کشور است. این رقم نسبت به سه سال گذشته یازده درصد افزایش یافته است.

وزارت داخله/ کشور افغانستان اما این گزارش را تایید نمی‌کند. نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخله/ کشور افغانستان در واکنش به این گزارش گفت: به تازگی انتخابات پارلمانی افغانستان در ۳۴۱ ولسوالی برگزار شد که نشان می‌دهد دولت در این مناطق حاکمیت مطلق دارد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که حدود یک سال پیش، به دنبال اعلام استراتژی آمریکا برای افغانستان، فرمانده کل نیروهای بین‌المللی در افغانستان گفته بود تا دو سال دیگر گروه طالبان تمام مناطقی که اکنون زیر کنترل آنها است را از دست خواهد داد اما پس از گذشت بیش از یک سال از این وعده، هیچ تغییری قابل ملاحظه‌ای در این وضعیت نیامده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار