سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری: سهراب مرادی قهرمان خواهد شد

فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) در گزارشی با معرفی برجسته‌ترین وزنه برداران حاضر در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ عشق آباد پیش بینی کرد سهراب مرادی عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۸ از روز گذشته در عشق آباد ترکمنستان آغاز شده است.
به همین بهانه فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) به معرفی برجسته ترین وزنه برداران حاضر در این مسابقات پرداخته است که در بخش مردان نام سهراب مرادی وزنه بردار دسته ۹۶ کیلوگرم و علی هاشمی ملی پوش وزن ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان نیز دیده می‌شود.
در گزارش سایت فدراسیون جهانی آمده است: با توجه به فهرست تازه منتشر شده، می‌توانیم حدس بزنیم که طی این رویداد ۱۰ روزه باید رقابت چه کسانی را تماشا کنیم، گرچه انتخاب جذاب‌ترین مسابقات آسان نیست، زیرا ۶۰۴ ورزشکار، ۲۸۳ زن و ۳۲۱ مرد از ۸۸ کشور مهارت‌های خود را در عشق آباد، به نمایش خواهند گذاشت.
این سایت سپس فهرستی از بهترین وزنه بردارانی که در این مسابقات حضور دارند، به شرح زیر منتشر کرده است؛
*بخش مردان
دسته ۵۵ کیلوگرم: برای هر کسی سخت خواهد بود که بخواهد چول اوم یون وزنه بردار کره شمالی را شکست دهد. او طلای المپیک لندن و نقره المپیک ریو را دارد و سه دوره هم قهرمان جهان بوده است.

دسته ۶۱ کیلوگرم: انتظار می‌رود رقابت بسیار فشرده تری میان آنتونیو فرانسیسکو ماسکوئرا از کلمبیا (قهرمان سال گذشته جهان دردسته ۶۲ کیلوگرم)، توان تاچ کیم از ویتنام (قهرمان سال گذشته در دسته ۵۶ کیلوگرم) و اکو یولی ایراوان از اندونزی که دارنده دو مدال برنز المپیک و نقره المپیک ۲۰۱۶ است را شاهد باشیم.

دسته ۶۷ کیلوگرم: پیش بینی می‌شود نبرد اصلی بین کره- کلمبیا و ازبکستان باشد.حدس بزنید چه کسی قهرمان جهان خواهد شد، داستن یوکوبوف از ازبکستان، سانگ یویین لی از کره جنوبی و آبیرو اسکار ماسکوئرا از کلمبیا ؟

دسته ۷۳ کیلوگرم: پیش بینی می شود یک رقابت نزدیک در این وزن  هم وجود داشته باشد و چانگ سانگ و چول کانگ از کره شمالی، بریکن کالجا از آلبانی، نجات رحیم اف از قزاقستان رقابت خواهند داشت. البته کلارنس کامینگز از آمریکا قهرمان دو دوره نوجوانان جهان و سه دوره جوانان جهان هم می‌توان به آن سه نفر اضافه کرد و او هم شانس خوبی برای کسب مدال دارد.

دسته ۸۱ کیلوگرم:

محمد ایهاب از مصر دارنده دال برنز المپیک ریو، دنیس اولانف از قزاقستان هم مدال برنز المپیک ریو را در دسته ۸۵ کیلوگرم دارد و آندرانیک کاراپتیان از ارمنستان دارنده برنز جهان در سال ۲۰۱۵ در این وزن با هم رقابت خواهند داشت.

دسته ۸۹ کیلوگرم:

چند وزنه بردار برجسته در این وزن شرکت کرده اند. برای نمونه می‌توان به آرلی مندز که سال گذشته قهرمان جهان شد و آرتیم اوکولف از روسیه که او هم قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ در کارنامه دارد، اشاره کرد. به ریواز داویتادزه از گرجستان قهرمان اروپا و جوانان جهان هم می‌توان اشاره داشت.

دسته ۹۶ کیلوگرم:

سهراب مرادی رکورد دار جهان ، در دسته ۹۶ کیلوگرم قهرمان خواهد شد. با این حال باید توجه ویژه ای به این وزن داشت، چون فارس الباخ از قطر قهرمان جوانان جهان و جاناتان ماسکوئرا از کلمبیا نفر دوم جوانان جهان هم در این وزن رقابت می کنند. البته تائو تیان چینی هم در این فهرست هست که با توجه به کسب نقره المپیک ریو ،شانس بالایی برای کسب مدال خواهد داشت.

دسته 102کیلوگرم:

علی هاشمی از ایران قهرمان سال 2017جهان و دیمترو چوماک از اوکراین  دارنده مدال برنز جهان و مدال نقره اروپا در این وزن رقابت می‌کنند. علاوه بر این دو، ایراکلی چکیدزه قهرمان نوجوانان و جوانان جهان و نام ایلیا ایلین هم در لیست وجود دارد.

دسته ۱۰۹ کیلوگرم:

روسلان نورالدینوف از ازبکستان قهرمان المپیک ریو با سیمون مارتیروسیان از ارمنستان نایب قهرمان المپیک ریو و آندری آرامنائو از بلاروس که برای سال‌های زیادی رکورد دار یک ضرب جهان است، در این وزن حضور دارند.

دسته ۱۰۹+کیلوگرم:

لاشا تالاخادزه از گرجستان که حاکم دسته فوق سنگین جهان و اروپا است، می‌خواهد در عشق آباد دوبارهدر قهرمان جهان شود و همچنین پیش بینی می‌شود یک رکورد جدید جهان نیز به نام خود ثبت کند. در این وزن روسلان آلبگوف روس قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ و دارنده برنز المپیک لندن هم دوباره به تخته مسابقات باز می‌گردد.


بیشتر بخوانید:

شیخ احمد: آینده وزنه برداری درخشان و روشن است

رضازاده عازم مسابقات جهانی وزنه برداری می‌شود

آیان: فدراسیون جهانی به حفاظت از وزنه‌برداری پاک متعهد است


انتهای پیام/

 گزارش سایت جهانی وزنه برداری از بارزترین چهره های حاضر در مسابقات جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.