در آستانه انتخابات کنگره؛

سناتور جمهوری‌خواه به تعریف و تمجید از اوباما پرداخت!

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی ضمن انتقاد از لحن دونالد ترامپ در قبال پناهجویان، از رئیس‌جمهور دموکرات سابق این کشور تمجید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «جف فلیک»، سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا در سنای آمریکا ضمن انتقاد از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، از «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین این کشور تمجید کرد.

فلیک در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد لحن باراک اوباما –که در هفته های اخیر هم در سراسر آمریکا برای حمایت از دموکراتها کمپین هایی را تشکیل داده است—در مقایسه با دونالد ترامپ «بهتر» بوده است.

وی با تأکید بر اینکه لحن ترامپ علیه پناهجویان را نمی پسندد، گفت: انتقادهای شدید و زخم زبان های ترامپ علیه مهاجران و بخصوص مهاجران غیرقانونی مشکل ساز شده است. من همیشه به این فکر کرده ام که لحن اوباما بهتر بود.

فلیک افزود: این عقیده که همه این مسائل (منظور نظام مهاجرتی آمریکا) اشتباه دموکراتها بوده درست نیست. برخی از اظهاراتی که دونالد ترامپ در ماه های اخیر علیه پناهجویانی که از مرز جنوبی وارد کشور می شوند، برای آمریکا و به خصوص برای حزب جمهوری خواه خوب نبوده است.

این سناتور جمهوری خواه همچنین در بخش دیگری از سخنانش ویدئویی که ترامپ هفته گذشته در حساب توییتر خود علیه مهاجران منتشر کرده بود را «تهوع آور» خواند.

در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در تاریخ 6 نوامبر، دونالد ترامپ موضعی سختگیرانه علیه پناهجویان و بخصوص هجوم کاروان مهاجران آمریکای مرکزی به آمریکا در پیش گرفته است. وی این کاروان را اراذل و اوباش خوانده و حتی گفته بود که سربازان آمریکایی را برای مقابله با ورود آنها به کشور در مرز مکزیک مستقر خواهد کرد. این در حالی است که روز گذشته پنتاگون با درخواست ترامپ برای اعزام نیروی نظامی به منظور مقابله با مهاجران در مرز مکزیک موافقت نکرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار