خبرگزاری فرانسه: میلیون‌ها آمریکایی اجازه شرکت در انتخابات را ندارند

خبرگزاری فرانسه نوشت قوانین محدودکننده مانع از مشارکت میلیون‌ها آمریکایی در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این کشور می‌شود و این امر می‌تواند به نفع جمهوری‌خواهان تمام شود.

­خبرگزاری فرانسه: میلیون‌ها آمریکایی اجازه شرکت در انتخابات را ندارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، میلیون‌ها آمریکایی به دلیل وجود برخی قوانین انتخاباتی در سطح ایالتی از شرکت در انتخابات بسیار حساس میان دوره‌ای که قرار است روز سه شنبه برگزار شود، منع می‌شوند. این قوانین مانع از رای دادن بسیاری از اقلیت‌ها می‌شود که در نهایت به ضرر دموکرات‌ها تمام خواهد شد.

حدود ۶ میلیون آمریکایی قادر به شرکت در انتخابات نیستند زیرا یا در زندان به سر می‌برند، یا آزادی مشروط دارند یا منتظر صدور حکم خود هستند.

به گزارش سازمان غیرانتفاعی سِنتنِسینگ پراژکت، احتمال اینکه آمریکاییان آفریقایی تبار که پرونده‌های زیادی در نظام قضایی آمریکا دارند، نتوانند رای خود را به صندوق اندازند، ۴ برابر بیشتر از دیگر مردم آمریکا است. البته در برخی ایالت‌ها مانند مین و نیوهمپشایر، زندانیان اجازه مشارکت در انتخابات را دارند. اما در ایالت‌هایی مانند کنتاکی، آیووا، ویرجینیا و فلوریدا هرگونه محکومیتی حتی برای جرمی کوچک مانند حمل ماریجوانا موجب می‌شود فرد تا آخر عمر نتواند در انتخابات شرکت کند.

در فلوریدا، ایالتی که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ توانست با ۱۱۲ هزار رای به پیروزی دست یابد، حدود ۱/۵ میلیون نفر به علت داشتن سوءسابقه نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند. از طرف دیگر قانون ثابتی درباره مدارک لازم برای شرکت در انتخابات در سراسر آمریکا وجود ندارد و هر ایالت براساس قوانین خود عمل می‌کند.

به گزارش اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، از سال ۲۰۱۰ برخی ایالت‌ها قوانین محدودکننده‌ای در این زمینه اتخاذ کرده اند. به عنوان مثال از سال ۲۰۱۶ در داکوتای شمالی رای دهندگان برای شرکت در انتخابات باید سندی که آدرس دقیق محل سکونت آن‌ها را تایید کند، ارائه دهند. اما نکته اینجاست که هزاران بومی آمریکایی که در اردوگاه‌های بومیان در مناطق روستایی ساکن اند، تنها یک صندوق پست واحد دارند.

از سال ۲۰۱۷ در جورجیا مدارکی که برای ثبت نام در انتخابات ضروری شمرده شده، همانند مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهینامه رانندگی یا شماره تامین اجتماعی است و اگر تناقضی در آن‌ها مشاهده شود، مقامات می‌توانند مانع ثبت نام از رای دهنده شوند. به گزارش مقامات مسئول، حدود ۵۳ هزار درخواست شرکت در انتخابات اکنون منتظر اعلام نتیجه هستند که ۷۰ درصد از آن‌ها متعلق به آمریکاییان آفریقایی تبار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار