رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران:

طرح های حمایتی دندانپزشکی چشم انتظار حمایت دولت/مشکلات حوزه دندانپزشکی متاثر از اقتصاد کشور است

رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران گفت: اگر دولت به دنبال افزایش طرح‌های حمایتی است باید نگاهی ویژه به بیمه‌ها داشته باشد تا بتوانیم خدمات بهتری هم در حوزه درمان و هم در حوزه خدمات بیمه‌ای ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی تاجرنیا رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران در آیین گشایش سمینار علمی کاربردی دندانپزشکی در شیراز، گفت: اگر شاهد ایجاد مشکل در این حوزه علمی هستیم این مشکلات متاثر از مشکلات اقتصادی کشور است البته برخی از مشکلات مختص رشته دندانپزشکی است که باید با نگاهی جامع نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنیم.

تاجرنیا بیان کرد: سیاست گذاری‌ها باعث شده تا دندانپزشکان با مشکلات مختلفی مواجه شوند و همین مشکلات منجر به این شد که به جای تولید و ایجاد اشتغال در زمینه ساخت تجهیزات دندانپزشکی به سمت واردات و خروج ارز از کشور برویم.

وی اضافه کرد:شاهد هستیم که تمام تجهیزات بنیادین در دندانپزشکی با ارز مبادله‌ای وارد کشور شده، اما در زمینه قیمت گذاری تمام تجهیزات وارداتی افزایش قیمت چهار الی پنج برابری داشته و وجود بازار سیاه در خرید و فروش محصولات مصرفی دندانپزشکی نیز بی تاثیر در افزایش قیمت تمام شده خدمات این حوزه نبوده است.

رئیس هیات مدیره انجمن دندان پزشکی ایران اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی برنامه ویژه‌ای برای توزیع عادلانه محصولات مصرفی داشته اند، اما برخی مانع این طرح شده اند که منافعشان در گرو وجود بازار سیاه است.

او گفت: در کشور شاهد هستیم که نه تنها تمام محصولات چندین برابر شده است بلکه حقوق و دستمزد تمام عوامل اجرایی در تمام دستگاه‌ها نیز رشد قابل قبولی داشته است، اما برای قشر دندانپزشک که افزایش چندین برابری محصولات مصرفی داشته اند تنها ۵ درصد افزایش در نظر گرفته اند نباید از دندانپزشکان انتظار داشته باشند که خدماتی مطلوب ارائه دهند.

تاجرنیا معتقد است: اگر دولت به دنبال افزایش طرح‌های حمایتی است باید نگاهی ویژه به بیمه‌ها داشته باشد تا بتوانیم خدمات بهتری هم در حوزه درمان و هم در حوزه خدمات بیمه‌ای ارائه کنیم.

وی خطاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه قدر کمتر به سراغ قوانین برویم و نسبت به تغییر آن‌ها اقدام کنیم مشکلات کمتری در جامعه ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/ر

خدمات بهتر دندانپزشکی نیازمند حمایت دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
ساخت دانشکده های دندانپزشکی بروجرد و ساوه و ... باعث رفع نیاز کشور به کمبود دندانپزشک متخصص است .