بیراهه تا راه، مسیری روشن به سوی ازدواج سنتی

فیلم تلویزیونی "بیراهه تا راه"، با رویکرد مثبتی از ازدواج‌های ستنی و تلاش برای سالم سازی اجتماعی به کارگردانی رسول مجرد کاهانی برای نخستین اکران خصوصی آماده می‌شود.

بیراهه تا راه، مسیری روشن به سوی ازدواج ستنیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رسول مجرد کاهانی نویسنده و کارگردان فیلم "بی‌راهه تا راه" در نشست خبری فیلم تلویزیونی" بیراهه تا راه " با حضور اصحاب رسانه، گفت: اغلب ازدواج‌های حاصل از دوستی‌ اجتماعی منجر به‌ شکست و طلاق می‌شود، اما در فیلم سعی بر سالم‌سازی اجتماعی و الگوسازی سفید شده است.

مجرد کاهانی به نابودی فرهنگ غنی ما بوسیله بدعت‌گذاری اشتباه در ازدواج اشاره کرد و گفت: موضوع فیلم‌نامه فیلم "بی‌راهه تا راه" بعلت توجه جوانان به مسائل کورکورانه و دوستی‌های اجتماعی آنان به‌ذهن من رسید که در این فیلم سعی شده رویکرد مثبتی از ازدواج‌های سنتی داشته و بیشتر به  تجربه بزرگتر‌ها و تداوم ازدواج سنتی توجه شود.

وی با اشاره به اینکه کارگردان‌های مطرح بیشتر به دوستی‌های اجتماعی و ازدواج‌های ناموفق در ساخت فیلم‌ها پرداخته اند، افزود: این فیلم‌ها بعلت کلیشه‌ای بودن تأثیر مناسب را نداشته اما در فیلم بی‌راهه تا راه سعی شده از کلیشه‌سازی فاصله گرفته و دیدگاهی نرم و متفاوت را به‌ جوانان نشان دهیم تا بتوانند راه صحیح را انتخاب کنند که نام فیلم نیز به این موضوع اشاره دارد.

کارگردان فیلم " بیراهه تا راه" با بیان اینکه بیشتر ازدواج‌هایی که حاصل از دوستی‌های اجتماعی است منجر به طلاق می‌شود، ادامه داد: در این فیلم برای سالم‌سازی اجتماعی و الگوسازی سفید تلاش و به سنت‌گرایی و ترویج ازدواج سنتی پرداخته ایم.

مجرد کاهانی با اشاره به اینکه ازدواج یکی از دغدغه‌های جوانان، خانواده و جامعه می‌باشد که با کوچکترین خطایی ممکن است بنیان خانواده را از بین ببرد، گفت: ازدواج صحیح می‌تواند در جهت رشد و تعالی یک جامعه موثر باشد که در همین راستا به‌جوانان توصیه می‌کنم تا برای موفقیت در ازدواج از تجربیات بهترین دلسوزان و نزدیکان خود استفاده کنند.

وی با تأکید بر نقش مهم تربیت و خانواده در زندگی و آینده فرزندان، افزود: ازدواج سنت پیغمبر است و همین دلیل محکمی برای اهمیت به مقوله ازدواج است.

فیلمنامه فیلم " بی‌راهه تا راه " در مدت ۷ ماه نوشته و طی ۲۰ روز فیلم ضبط شده که اکنون در مرحله تدوین در حال تکمیل است تا برای نخستین اکران خصوصی در سالن نمایش شهید اصغرزاده در مجتمع امام رضا (ع) آماده شود، همچنین این فیلم در حال رایزنی برای پخش در شبکه سه سیما است.
 
انتهای پیام//ف.ش

 

زوال فرهنگ با بدعت گذاری اشتباه در جامعه

برچسب ها: فیلم ، ازدواج موفق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.