استاندار اردبیل؛

صنایع موشکی امنیت پایدار کشور را رقم می‌زند

استاندار اردبیل گفت: صنایع موشکی امنیت پایدار کشور را رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل امروز در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری به پیشرفت ساخت صنایع موشکی اشاره کرد و گفت: صنایع موشکی امنیت پایدار کشور را رقم می‌زند و آن یک برکتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی از تحریم‌ها به عنوان فرصتی برای شکوفا شدن استعداد نخبگان و افزایش تولیدات داخل یاد کرد و با اشاره به بازدید از نمایشگاه جشنواره بیان کرد: شاهد صنایع و محصولاتی هستیم که برای اولین بار در کشور و دنیا ابداع شده که نشان دهنده‌ی پیشرفت علم و فناوری از سال پیش تاکنون هستیم.

استاندار اردبیل خواستار اجرای جلساتی با دسته‌های حاضر در جشنواره و تولیدکنندگان شد تا مواد اولیه لازم برای صنایع را فراهم و با رسیدگی به مشکلات جوانان از نظریه‌ها و فناوری‌های آنها استفاده شود تا از ظرفیت‌های داخلی استفاده و وابستگی خود را از تولیدات خارجی رفع کنیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در ارین مراسم به با ارزش بودن زمان و لزوم وحدت و یکپارچگی و تلاش مردم و مسؤولین و نخبگان علمی برای پیشرفت جامعه اسلامی و رسیدن به هدف‌های انقلاب در قدردانی از رشادت‌ها و مردانگی شهدا اظهار کرد: ما در کنار همه‌ی دولت‌ها از جهادگران علم و فناوری حمایت می‌کنیم و سعی بر این است که از نظریه‌ها فناوری‌های ایده آل و انقلابی حمایت و تجلیل به عمل آید.

وی با یاد آورشدن حضور مؤثر و کارساز نیروهای مردمی و بسیجی در دوران دفاع مقدس افزود: ما در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی موفقیت‌ها و توانایی خود را به دشمن نشان دادیم، امروزه درخانه نخبگان اردبیل بالغ بر30 نفر از افراد معتقد و متخصص با تحصیلات عالی جهادگرانه برای پیشرفت علم و فناوری فعالیت می‌کنند.

در ادامه این جشنواره رحیمی مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور، راه نجات کشور و کمک به ایجاد یک تمدن اسلامی را فرهنگ بسیجی دانست.

وی راهبرد کلان این عمل را تربیت نیروی انسانی در زمینه علم و فناوری بیان داشت و گفت: با استفاده از نمایندگان مجلس در سطح استان و کشور قوانینی برای دانشگاه‌ها درنظر گرفته شود تا از افراد صاحب نظر و اندیشمندان در این زمینه استفاده شود.

انتهای پیام/ح

جشنواره جهادگران علم و فناوری در اردبیل برگزار شد

 

برچسب ها: امنیت ، علم و فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار