نمایندگان پارلمان فرانسه و آلمان توافق جدید را در زمینه انرژی خواستار شدند

­نمایندگان پارلمان‌های فرانسه و آلمان در مقاله‌ای در فاصله ۶ ماه مانده تا انتخابات اروپایی، توافق جدید در زمینه انرژی را بین دو کشور برای زمینه سازی گذار در اروپا خواستار شدند.

نمایندگان پارلمان فرانسه و آلمان توافق جدید را در زمینه انرژی خواستار شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­نمایندگان پارلمان‌های فرانسه و آلمان در مقاله‌ای که روز شنبه و در فاصله ۶ ماه مانده تا انتخابات اروپایی در نشریه لیبراسیون فرانسه منتشر شد، توافق جدید در زمینه انرژی را بین دو کشور برای زمینه سازی گذار در اروپا خواستار شدند.

بیش از ۵۰ نماینده از دو کشور (۳۷ نماینده فرانسوی، ۱۰ نماینده آلمانی و ۵ نماینده اروپایی) در این مقاله نوشتند: «برای زمینه سازی گذار در اروپا، جرات توافق جدید در زمینه انرژی در اروپا داشته باشیم.»

آن‌ها تصریح کردند: «فرانسه نیز مانند آلمان در مرحله اتخاذ تصمیمات حساسی است که تاثیر زیادی روی آینده انرژی در اروپا خواهد داشت.» برنامه چند ساله انرژی موسوم به پی پی‌ای (PPE) سیاست انرژی فرانسه و تاریخ عدم استفاده از زغال سنگ را در آلمان مشخص می‌کند.

به عقیده این نمایندگان پارلمان: «در حالی که ما در حال ایجاد انرژی اروپا هستیم این تصمیمات بسیار مورد انتظار هستند.» آن‌ها عقیده دارند اولین سنگ بنای این موضوع به دلیل بی اعتمادی فزاینده بین دولت‌های فرانسه و آلمان در مورد سیاست‌های انرژی شکننده است. فرانسه نگران برق تولید شده در نیروگاه‌های زغال سنگ آلمان است و آلمان از واردات برق از نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه بیم دارد.

این منبع افزود: «امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تا پایان سال فرصت دارند در خصوص انتقال انرژی به توافق برد-برد برسند. برای این منظور آن‌ها باید برنامه چند ساله انرژی و طرح‌های پایان استفاده از زغال سنگ را تلفیق کنند تا مسیر‌های انرژی خود را هماهنگ کنند.»

این منبع افزود: «تصمیم سیاسی برای پیشبرد موضوع توسط دو طرف در فاصله ۶ ماه مانده به انتخابات اروپا نشان خواهد داد که اروپا در وضع خطرناک برای آب و هوا و نیز امنیت انرژی گرفتار نخواهد شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار