«ظریف» در کنفرانس بین المللی صلح افغانستان شرکت می کند

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ 27 و 28 نوامبر در کنفرانس بین المللی سازمان ملل متحد در امور افغانستان در ژنو شرکت خواهد کرد.

«ظریف» در کنفرانس بین المللی صلح افغانستان شرکت می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ 27 و 28 نوامبر در کنفرانس بین المللی سازمان ملل متحد در امور افغانستان در ژنو شرکت خواهد کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین‌المللی افغانستان حضور خواهد یافت.

وی افزود: محمدجواد ظریف علاوه ‌بر شرکت در این کنفرانس مهم بین‌المللی، با چند تن از مقامات بین‌المللی و شخصیت‌های سیاسی از جمله کمیسار عالی حقوق بشر، موگرینی، رئیس‌جمهور و رئیس اجرائی افغانستان، منشی عمومی وایپو و دیگر مقامات و شخصیت‌های خارجی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مساله راه اندازی گفتگوهای صلح مستقیم میان مخالفین مسلح و دولت افغانستان در مکان های مختلف از جمله در مسکو، جائی که نشست افغانستان در 9 نوامبر برگزار شد، مورد بحث قرار می گیرد.

اکنون برای اولین بار یک هیات از دفتر سیاسی طالبان در دوحه در جلسه بین المللی در این سطح شرکت خواهد کرد. از افغانستان، شورای عالی صلح که به گفته وزارت امور خارجه به عنوان نماینده دولت نمی باشد نیز در این کنفرانس شرکت می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.