به مناسبت سالروز ترور شهید شهریاری منتشر شد؛

ویژگی‌های اخلاقی شهید شهریاری از زبان همسر ایشان

کانال ریحانه به مناسبت سالروز ترور شهید مجید شهریاری، بخشی از صحبت‌های خانم بهجت قاسمی(همسر ایشان)، در خصوص برخی ویژگی‌های رفتاری شهید شهریاری را منتشر کرد.

شهید شهریاریبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، امروز هشتم آذر نود و هفت، مصادف با هشتمین سالگرد ترور شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای کشورمان به دست عوامل استکبار است. به همین مناسبت کانال ریحانه از کانال های وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای بخشی از صحبت‌های خانم بهجت قاسمی(همسر ایشان)، در خصوص برخی ویژگی‌های رفتاری شهید شهریاری را منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید. 

 

شهید شهریاری به روایت همسر شهید، خانم بهجت قاسمی
هشتم آذرماه ۸۹؛ سالروز ترور شهید شهریاری
مراسم ازدواج من و شهید شهریاری در سلف‌سرویس اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. به یاد دارم که پس از آن با لباس عروس به خوابگاه رفتیم و زندگی بی‌تکلف خود را آغاز کردیم.

در شب اول ازدواج‌مان سجاده نماز شب شهید شهریاری پهن بود. شهید شهریاری بسیار مبادی اخلاق بود و ادب،‌ نگاه، صحبت، رفتار و تقدم سلام وی همیشه زبان‌زد بود.

ایشان بارها تا ساعت یک تا دو نیمه‌شب در خارج از منزل می‌ماند و هنگامی که از وی می‌پرسیدم کجا بودی؟ می‌گفت برای رفع مشکل تز درسی دانشجویان و دوستانش تلاش میکرده. در این خصوص به وی می‌گفتم وقت خودم را حلالت می‌کنم اما باید برای فرزندانمان وقت صرف کنیم.
شهید شهریاری حتی در برخی عروسی‌ها حضور پیدا نمی‌کرد و با کسی هم تعارف نداشت. می‌گفت وقتی قرار است حلالی حرام شود در آن محل حضور پیدا نمی‌کنم.

بسیار متواضع، مهربان، آرام، کم‌حرف، کوشا و پرتلاش و ساده‌زیست بودند. هرگز دروغ و غیبت را به کلام خویش راه نمی‌دادند.  با افرادی که تقید زیادی به مسائل شرعی نداشتند، زیاد رفت‌وآمد نداشتند و معتقد بوند که حشر و نشر با این افراد، بر رفتار خود ما نیز اثر منفی می‌گذارد. برعکس، با دوستان متشرع نشست‌وبرخاست بیشتری داشتند.

رفتار ایشان با دانشجویان بسیار پدرانه و مهربانانه بود. آن‌قدر با دانشجویان صمیمی بودند که محیط دانشکده به یک خانواده تبدیل شده بود و دانشجویان، خصوصی‌ترین مسائل خویش را با ایشان درمیان گذاشته و مشورت می‌گرفتند. در کلاس درس بسیار جدی و سخت‌گیر بودند. تکالیف درسی ایشان از سخت‌ترین تکالیف درسی دانشجویان بود و همین موضوع باعث شده بود که دانشجویان بعد از گذراندن درس ایشان بسیار قوی و مسلط به موضوع بودند و خودشان از توانایی‌هایی که به‌دست می‌آوردند، بسیار خشنود بودند.

ایشان مطالعه تفسیر قرآن را هرگز رها نمی‌کرد و تفسیر آیت‌الله جوادی آملی را به صورت کتاب و نرم‌افزار همیشه همراه خود داشت. در خانه بخش‌هایی از تفسیر قرآن را برای من و فرزندان بیان می‌کرد و همچنین ارادت خاصی به حافظ داشت. شهید شهریاری به من و فرزندانم حتی پس از شهادت آرامش می‌دهد؛ خداوند توفیق داد که به عنوان همسر در کنارش بودم. ایشان از نظر روحی بسیار به من نزدیک بود و در همه موارد زندگی با یکدیگر مشورت می‌کردیم. امیدوارم همسرم در پیشگاه خداوند متعال ما را از یاد نبرد و شفیع ما باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بدون نام
۰۰:۴۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
هیچ خصوصیاتی نزاشته
United States of America
ناشناس
۰۳:۵۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
آدم از دانشمند هسته ایش اینجوری مواظبت میکنه بازیگر برای خودش بادیگارد داره ماشین شاسی بلند با امنیت بالا داره
Netherlands
سارا امینی
۱۲:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام اخلاق شهید شهریاری خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
طهورا
۱۳:۵۲ ۱۱ دی ۱۳۹۸
روح شان شاد و یادشان گرامی
آخرین اخبار