درودگر: فوتبال تجاری نشود، همیشه بدهکار هستیم/ وظیفه توزیع درآمد با خزانه دار سازمان لیگ است

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: تا زمانیکه فوتبال تجاری نشود، همیشه بدهکار هستیم و باید شرایط را برای اقتصادی و درآمد زایی کردن باشگاه ها فراهم کنیم.

صادق درودگر، رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازاریابی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بیان کرد: همانطور که می دانید، بزرگترین معضل ورزش کشورمان و به خصوص فوتبال، تجاری و اقتصادی کردن نظام باشگاه داری است. بیشتر مسئولان کشور و دستگاه ها در صدد خصوصی کردن باشگاه های بزرگ کشور هستند اما موفق نمی شوند و دلیل آن هم این است که به نوعی قیف را سر و ته نگه داشته ایم. ابتدا باید شرایط را برای اقتصادی و درآمد زایی کردن باشگاه ها فراهم کنیم و سپس به دنبال خصوصی کردن باشیم و تا زمانیکه فوتبال تجاری نشود، همیشه بدهکار هستیم.

افرادی که در فوتبال سرمایه گذاری کرده اند، به دنبال اهداف دیگر به جزء ورزش هستند

او افزود: افرادی که در فوتبال سرمایه گذاری کرده اند، به دنبال اهداف دیگر به جزء ورزش هستند و حوزه درآمدی فوتبال برای آنها اهمیتی نداشته و از آن استفاده نکردند. باید از ابتدا، چارچوب باشگاه های روی نظام تجاری پی ریزی شود تا در ادامه مشکلی برای فعالیت و بازاریابی نداشته باشند. در حال حاضر مشکل بزرگ در فوتبال کشورمان آن است که هیچ باشگاهی از قبل بودجه اش را پیش بینی نمی کند و مصوبه ای به نام بودجه ندارد و در روز و برای جا نماندن از رقابت برای جذب بازیکن، بودجه شان تعریف می شود.

درودگر ادامه داد: برای مثال، ابتدا فکر می کنند 20 میلیارد هزینه می کنند اما آخر فصل 50 میلیارد بدهی بالا می آورند و دلیل آن هم این است که حوزه تجاری در ورزش و فوتبال معنای خودش را بدست نیاورده و هدفمان از برگزاری این کلاس ها، آشنایی هیئت ها و مدیران بازاریابی باشگاه ها با این حوزه است. درحال حاضر باشگاه ها و هیئت ها، ناظرین تبلیغات محیطی دارند و در تمامی رقابت ها، گزارش ها را به ما تحویل می دهند و روی آن نظر می دهیم.

وظیفه توزیع درآمد با خزانه دار سازمان لیگ است

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران خاطرنشان کرد: در فصل گذشته 25 شرکت تبلیغات شان را انجام داده بودند اما به ما گزارش نشد و مشخص نبود پول فوتبال به کجا می رود اما پیگیری کردیم و به نتیجه رسیدیم. وظیفه من ایجاد درآمد و توزیع آن با خزانه دار سازمان لیگ است. یک بخشی از نقدینگی ها را دریافت کردیم و بقیه اسناد مدت دار است که ماه به ماه دریافت می کنیم. البته گفتنی است، دیروز ( شنبه ) یک قسط را دریافت کردیم و به صورت تدریجی به باشگاه ها پرداخت می کنیم.

وی گفت: اگر جاهای دیگر به پول نیاز نداشته باشند و مبلغ به جاهای دیگر نرود و این پول ها به باشگاه ها تزریق شود، از لحاظ کیفی و ... تفاوت زیادی با سال گذشته پیدا خواهیم کرد. پول هایی که از قبل طلب داشتیم را به طور قطع دریافت می کنیم و درحال پیگیری سخت این موضوع هستیم.

زمانیکه درآمدزایی نباشد، پول‌ هایی از راه‌ های مختلف به باشگاه ها تزریق می‌شود

درودگر در مورد اینکه باید چه کاری انجام داد تا باشگاه ها از پول بیت المال استفاده نکنند، پاسخ داد: زمانیکه درآمدزایی نباشد، پول‌ هایی از راه‌ های مختلف به باشگاه ها تزریق می‌شود که این موضوع باعث ایجد فساد می شود. مجلس باید قوانین حمایتی در نظر بگیرد و حمایتی باشد. بسیاری از صنایع، تسهیلات حمایتی در بحث توسعه و صادرات دریافت می‌ کنند و باید چنین موضوعی را در امر فوتبال هم تعریف کنیم. چند سال قبل راهکار جامعی در این راستا مشخص شد که یک شخص چون این مسئله را قبول نداشت آن را کنار گذاشت و اجرایی نکرد.

اگر تمامی پول تبلیغات به باشگاه ها واریز شود، پرداختی هایمان نسبت به گذشته تفاوت زیادی خواهد داشت

او افزود: تاکنون 2 نوبت پول به باشگاه ها واریز کردیم اما چشمگیر نبوده است. پول حقوق داوران و ناظران پرداخت شده و به روز مالیات و بیمه نیز پرداخت می شود و بازهم می گویم اگر تمامی پول تبلیغات و طلب ها به باشگاه ها واریز شود، پرداختی هایمان نسبت به چند سال گذشته تفاوت زیادی خواهد داشت.

با هیچ بازیکنی در تراکتورسازی قرارداد نبستم

مدیرعامل سابق تراکتورسازی درباره اینکه آیا در زمان حضور او در این باشگاه، قراردادهایی با بازیکنان امضا کرد و در آن حق فسخ قرارداد را برعهده بازیکن گذاشت، بیان کرد: 14 روز مدیرعامل تراکتورسازی بودم، در این مدت هیچ قرادادی به دست من امضا نشده است و فقط یک نسخه قراردادی که امضا شده بود را تحویل فدراسیون فوتبال دادم. قراردادهای اشکان دژاگه و مسعود شجاعی را امضا کردم و به فدراسیون فوتبال فرستادم. من در جریان جزئیات مذاکره این 2 بازیکن هم نبودم و چون دوستان مان مدیریت بهتری داشتند، اجازه دادم تا آنها این کار را انجام دهند.


بیشتر بخوانید:

ماجرای درآمد ۱۹۰ میلیاردی سازمان لیگ فوتبال

محمودزاده: باشگاه های لیگ دسته یک از پرداخت حق عضویت معاف شدند/ بحث کیفی سازی را با کاهش تیم ها پیگیری می کنیم

میزان درآمدزایی از تبلیغات محیطی لیگ هجدهم مشخص شد


انتهای پیام/

اظهارات درودگر درباره تبلیغات محیطی و بازاریابی باشگاه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار