معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت:

شهروندان مراقب پیامک‌های ناشناس باشند

سرهنگ تقی‌پور گفت: شهروندان پس از احراز هویت صاحب حساب بانکی مقصد، نسبت به انجام تراکنش مالی خود اقدام کنند.

شهروندان مراقب پیامک های ناشناس باشند/ کلاهبرداری بیش از یکصد میلیون تومان از شهروندان از طریق ارسال پیامکبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای در زمینه جعل و کلاهبرداری خبر داد که با ارسال پیامک، از گیرندگان پیامک درخواست واریز پول می کرد.

وی افزود: در پی طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری و ارجاع آن به اداره چهاردهم پليس آگاهي پایتخت، مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان مدعی شده که پيامکی مبنی بر درخواست واریز مبلغ يکصد ميليون ريال به شماره حساب ارسالی دريافت کردم؛ همزمان چون قرار بود که همان مبلغ را به حساب يکی از دوستان خود واريز کنم، فکر کردم که پيامک از طرف وی ارسال شده است؛ لذا از طریق دستگاه خودپرداز بانکی و بدون آنکه تماسی با دوست خود داشته باشم، مبلغ فوق را به شماره کارت ارسال شده واريز کردم اما بعد متوجه شدم که از من کلاهبرداری شده است.

سرهنگ تقی پور تصریح کرد: کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام سعید.ر (40 ساله) شدند؛ در بررسی سوابق سعید مشخص شد که وی دارای سوابق متعدد کيفری به اتهام کلاهبرداری به همین شیوه است و در حال حاضر نیز تحت تعقيب مراجع قضايی و انتظامی است.

وی افزود: کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه متهم در نسيم شهر، با اخذ دستور قضايی به این شهرستان اعزام و در مورخ پنجم آذرماه 1397 طی یک عمليات غافلگيرانه سعید.ر را دستگير کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: در تحقیقات اولیه متهم به بیش از ده ها فقره کلاهبرداری به این شیوه اعتراف کرده که تاکنون تعداد 15 نفر از مالباختگان در این خصوص شناسايی شدند که در تحقیقات بعمل آمده از این تعداد مالباخته مشخص شد که متهم بیش از یکصد میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ تقی پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر متهم با قرار قانونی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد و تحقیقات جهت شناسایی دیگر مالباختگان در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۴:۰۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
به نظر من مال باخته هم باید مجازات بشه. مگه هر کی واسه آدم شماره حساب بفرسته آدم باید براش پول بریزه!!!!!؟؟؟؟؟
آخرین اخبار