ورود موج جدید بارشی به کردستان از روز چهارشنبه

مدیرکل هواشناسی استان کردستان از ورود سامانه بارشی به استان از روز چهارشنبه هفته جاری خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: بررسی آخرین مدل ها و نقشه های هواشناسی نشان می دهد که در حال حاضر سامانه بارشی در استان فعال نیست ولی از آخرین ساعات روز یکشنبه تا اواخر روز سه شنبه کاهش دمای هوا را شاهد هستیم و از روز چهارشنبه نیز سامانه بارشی جدیدی آسمان استان را فرا می گیرد.

وی با اشاره به اینکه موج بارشی جدیدی از چهارشنبه وارد آسمان استان می‌ شود، گفت: برای امروز احتمال رگبار برف فقط در گردنه‌ ها و ارتفاعات استان وجود دارد و با توجه به رطوبت موجود، مه آلود شدن گردنه ‌ها و مسیرهای مواصلاتی استان در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه استان از روز چهارشنبه در دامنه فعالیت امواج ناپایدار و بارشی قرار می گیرد، امکان ابری و مه آلود شدن هوا، بارش باران و برف در ارتفاعات و گردنه ها همراه با وزش باد وجود دارد.

صدیقی یادآور شد: پتانسیل بارش در نواحی غربی و جنوبی استان به ویژه بانه، مریوان، سروآباد، اورامانات، پالنگان و کامیاران نسبت به نواحی دیگر بیشتر است و با توجه به حجم زیاد بارش ها، در نواحی با پتانسیل بارش زیاد امکان آب گرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد.

وی بیان کرد: در زمان فعالیت این سامانه شرایط برای تشکیل مه و کاهش دید به ویژه محور شمالی استان و لغزندگی در سطح جاده ها وجود دارد و در گردنه ها و ارتفاعات و بخشی از نواحی سردسیر شمال استان امکان بارش برف دور از انتظار نیست.

وی افزود:در این مدت پوشش ابر، غبار صبحگاهی و افزایش نسبی غلظت آلاینده های جوی، به‌ویژه در شهرهای بزرگ مثل سقز و سنندج، پدیده‌های غالب سطح استان است .

وی در پایان گفت: در شبانه روز گذشته شهر زرینه با منفی چهار درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان و شهر سروآباد با 16.6 درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقطه استان بوده‌اند.

انتهای پیام/م

کاهش دمای هوا در استان کردستان

 

برچسب ها: بارش باران ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.