موگرینی درباره پیامد‌های تنش‌های میان روسیه و اوکراین بر اقتصاد اتحادیه اروپا هشدار داد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد تنش‌های اخیر میان مسکو و کی‌یف در سواحل کریمه، اقتصاد کشور‌های اروپایی را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه هشدار داد تنش‌ها میان اوکراین و روسیه در سواحل کریمه، اقتصاد کشور‌های اروپایی را تحت تاثیر قرار داده؛ زیرا تردد کشتی‌های اروپایی را در منطقه دچار اختلال و تاخیر کرده است. 

او امروز پس از ورود به بروکسل برای مذاکره با وزیران امور خارجه کشور‌های عضو ناتو با بیان این مطلب به خبرنگاران گف: اتحادیه اروپا از پیامد‌های تنش میان روسیه و اوکراین دچار مشکل شده است و وی این مسئله را در دیدار آتی با وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین در میلان مطرح خواهد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما به شدت درباره تحولات اخیر در دریای آزوف احساس نگرانی می‌کنیم، نه فقط به سبب تلاش‌های خود اوکراین، بلکه به این خاطر که تنش‌های اخیر در دریای آزوف موجب کندی تردد و تاخیر حرکت کشتی‌هایی شده است که حامل پرچم‌های کشور‌های عضو اتحادیه اروپا هستند. بنابراین ورای تهدیدات امنیتی که ما امروز به وضوح در منطقه شاهد هستیم، اقتصادی‌های دیگر کشور‌های اروپایی تحت تاثیر این تنش‌ها قرار گرفته است.

روسیه اواخر ماه گذشته میلادی سه فروند کشتی متجاوز نیروی دریایی اوکراین را هنگام عبور آن‌ها از تنگه کرچ توقیف و ۲۴ خدمه اوکراینی را بازداشت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار