تظاهرات ده‌ها هزاران نفری علیه احداث راه آهن تورین به لیون + فیلم

ده‌ها هزار نفر روز شنبه در شهر تورین ایتالیا در اعتراض به طرح ارتباط ریلی بین این شهر و شهر لیون فرانسه تظاهرات کردند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، ­به گزارش خبرگزاری فرانسه از تورین، این تظاهر کنندگان معتقدند با توجه به اینکه ایتالیا برای مدارس و یا سامانه بهداشتی خود نیاز به پول دارد، احداث خط آهن تورین-لیون «چپاول بودجه عمومی» است.

به گفته برگزار کنندگان، ۷۰ هزار نفر در این تظاهرات شرکت داشتند که بزرگترین تجمع اعتراضی به این طرح محسوب می‌شود، اما پلیس ایتالیا معمولا آماری درباره شرکت کنندگان در تظاهرات ارائه نمی‌کند.

این تظاهرات مسالمت آمیز بود و اقشار مختلفی از جمله بازنشستگان، جوانان، و حتی کودکان به همراه خانواده هایشان در آن شرکت داشتند و پرچم‌هایی در دست گرفته بودند که بر روی آن نوشته شده بود: نه به قطار سریع السیر (تورین-لیون).

راه آهن تورین-لیون که مهمترین بخش آن تونلی به طول ۵۷/۵ کیلومتر در رشته کوه‌های آلپ در منطقه ایتالیا و فرانسه است، از همان ابتدا با اعتراض‌هایی به ویژه از سوی انجمن‌های حامی محیط زیست روبه رو شد، اما پیام اصلی شرکت کنندگان در تظاهرات روز شنبه محکوم کردن «چپاول بودجه عمومی» بود. فقط هزینه ساخت تونل این خط آهن ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو برآورد شده است.

دهم نوامبر هم ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از حامیان خط آهن تورین-لیون در حمایت از طرح در شهر تورین تظاهرات کردند. کارفرمایان زیادی در این تظاهرات گسترده شرکت داشتند و معتقد بودند که این طرح یک زیرساخت حیاتی برای ایتالیا است که دومین تولید کننده در اروپا است.


بیشتر بخوانید: تجمع مردم ایتالیا در حمایت از سیاست‌های ضد اروپایی دولت کشورشان + فیلم 


انتهای پیام/
 

برگزاری تجمع اعتراض آمیز علیه قطار سریع السیر تورین به لیون + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.