برای القای ناامیدی در جامعه:

بزرگ‎نمایی فساد اقتصادی از برنامه‌های دشمن است

مشاور معاون اول رئیس‌جمهور و دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بزرگ‎نمایی فساد اقتصادی از برنامه‌های دشمن برای القای ناامیدی در جامعه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رئیس‌جمهور و دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در ویژه برنامه «آینده دانشجو و فضای مبهم اقتصادی امروز» به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهرکرد، با تبریک و گرامیداشت این روز و همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خط مشی دشمن در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، بر هم زدن فضای اجتماعی کشور و ناامید کردن مردم با عملیات روانی گسترده است.

وی با اشاره به ۹ دسامبر برابر با ۱۸ آذر و روز جهانی مبارزه با فساد اظهار داشت: بزرگ نمایی فساد اقتصادی از برنامه‌های دشمن برای دستیابی به مقاصد شوم خود، از طریق القای ناامیدی و ترس در جامعه بویژه در بین جوانان و دانشجویان نسبت به آینده پس از تحصیل است.

پالیزدار افزود: دشمن همچنین به دنبال این است تا با فشار معیشتی و اقتصادی و توطئه‌های مختلف از جمله تحریم‎ها، در جامعه اعتراض ایجاد کند که مسئولان و رسانه‌ها باید ضمن مراقبت و هشیاری در این زمینه، مردم را نسبت به این جنگ روانی و اقتصادی آگاه کنند.

وی تأکید کرد: دولت هم با برنامه‌های مختلف، به دنبال آن است که در این شرایط، کمترین فشار متوجه مردم باشد.

مشاور معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به نقدینگی موجود در کشور تصریح کرد: این نقدینگی به مثابه بمب ساعتی است که با سوق دادن سرمایه‌ها به سمت بازار طلا، سکه، ارز و خودرو، باعث ایجاد التهاب در بازار می‌شود.

پالیزدار گفت: تحریم‌ها قطعاً بر شرایط اقتصادی کشور اثرگذار است، اما گاهی ضعف برخی از مدیران نیز می‌تواند به بروز کاستی‌ها و افزایش مشکلات منجر شود که با همبستگی و همدلی می‌توان از این شرایط عبور کرد.

وی یادآور شد: فساد اقتصادی مسأله‌ای تازه و مختص کشور ما نیست بلکه سابقه آن به تاریخ بشر بر می‌گردد و در تمامی کشور‌ها و دولت‌ها، در ۳ سطح کلان، میانی و خُرد، و با شدت و ضعف متفاوت وجود داشته و دارد.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور افزود: فساد اقتصادی که حاصل فراهم کردن منافع مالی برای گروه‌های خاص از طریق رانت و ربا می‌باشد، همواره سبب آسیب‌های فراوانی به دولت‌ها و حکومت‌ها شده است که باید با برخورد مناسب، از وقوع و تکرار آن جلوگیری کرد.

پالیزدار تأکید کرد: طی سال‌های اخیر و به واسطه توسعه فضای رسانه‌ای، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم، صدای فساد اقتصادی در ایران بیشتر از گذشته شنیده می‌شود، ولی به آن میزان که به دلیل سوء استفاده عده‌ای انگشت شمار در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها بیان می‌شود، وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: البته بخشی دیگر از فساد موجود نیز به گوش مردم نمی‌رسد که رسانه‌ها باید با توجه به نقش و کارکرد خود، اطلاع رسانی درست و مناسبی در این زمینه داشته باشند.

پالیزدار تأکید کرد: بایستی راهکار‌های مناسب در حوزه فرهنگ سازی و پیشگیری، و برخورد با فساد عملیاتی و پیگیری شود.

وی با اشاره به هشدار‌های مکرر مقام معظم رهبری پیرامون آسیب‌های اقتصاد تک محصولی گفت: اتکا به اقتصاد تک محصولی در کشور همچنان ادامه دارد که سبب سوء استفاده دشمن در معادلات بین المللی می‌شود.

پالیزدار همچنین گفت: سوء استفاده از اقتصاد تک محصولی و واردات بی‌رویه در سال‌های اخیر و همچنین تبعیض، عامل فساد اقتصادی در کشور شده است که باید با آن مقابله کرد.

مشاور معاون اول رئیس‌جمهور با بیان بسیج تمامی دستگاه‌های کشور پس از مطالبه مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با فساد اقتصادی اضافه کرد: هدف از این مبارزه، برخورد با مفسدان اقتصادی می‌باشد.

پالیزدار با بیان اینکه طبق اعلام رئیس جمهور، هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد اقتصادی در دولت تدبیر و امید وجود ندارد اظهار داشت: دولت به هیچ وجه در این زمینه کوتاه نمی‌آید و چنانچه موردی وجود داشته باشد، مانع از برخورد نشده و نمی‌شود.
دانشگاه شهرکرد در غرب این شهر (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) و کیلومتر ۲ جاده سامان واقع شده است.

انتهای پیام/ش

ویژه‎برنامه آینده دانشجو و فضای مبهم اقتصادی، در دانشگاه شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار