رئیس مرکز ملی فرش ایران خبر داد؛

شناسنامه دار کردن فرش های ایرانی

رئیس مرکز ملی فرش ایران در افتتاحیه بیست ویکمین نمایشگاه تخصصی،صادراتی فرش دستباف اصفهان گفت:علاوه بر فرش های کاشان و نایین که ثبت جهانی شدند تمامی فرش های دستباف نیز باید ثبت و شناسنامه دار شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاصفهان،دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران در افتتاحیه بیست ویکمین نمایشگاه تخصصی،صادراتی فرش دستباف اصفهان گفت:علاوه بر فرش های کاشان و نایین که ثبت جهانی شدند تمامی فرش های دستباف نیز باید ثبت و شناسنامه دار شوند.

وی در ادامه عنوان کرد:فرش به تنهایی می تواند اولین کالای صادراتی باشد که در این شرایط اقتصادی بتوانیم به تولید ثروت ملی برسیم.

وی تصریح کرد: بحث پیمان سپاری ارزی دغدغه ای که صادرکنندگان کشور دارند را در پیگیری این مهم هستیم که بطور جدی به عنوان نماینده بخش خصوصی مطالبات ذی نفعان فرش دستباف کشور در حوزه دولت در اولین جسله با حضور وزیر معدن و صنعت اصفهان برگزار نماییم که این امر در اولویت های جلسه گفته خواهد شد

دستپاک تصریح کرد:نزدیک به دو الی دو و پانصد میلیون نفردر کارگاه ها در حوزه فرش فعالیت می کنند،ما باید از این نیرو و هنر بهره کافی ببریم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان کرد:در پی تفاهم نامه ای با منطقه آزاد چابهار هستیم تا مشکلات فرش های مرجوعی و بحث واردات حل شود.

وی در ادامه افزود:بحث بیمه تامین اجتماعی یکی از دغدغه های بافندگان می باشد که طی نشستی در هفته گذشته در صدد این مسئله هستیم .

 

انتهای پیام /س

نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.