سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

چیستی پژوهش در آموزش و پرورش دچار بدفهمی است

تورانی گفت: در چیستی پژوهش در آموزش و پرورش بدفهمی‌هایی داریم و فرایند یاددهی-یادگیری باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی که در مدرسه یاس نبی منطقه ۷ برگزار شد، اظهار کرد: طلب علم بر هر فردی واجب است و در تعالیم علم روز و تعالیم دینی همواره به این موضوع توجه می‌شود.

وی ادامه داد: درباره چیستی پژوهش در آموزش و پرورش بدفهمی‌هایی داریم و فرایند یادددهی-یادگیری در دانش آموزانی که وارد مدرسه می‌شود، باید تقویت شود.

باید کتاب‌های درسی پژوهش محور تالیف کنیم

تورانی با اشاره به اینکه کتاب‌های درسی را باید خلاقیت محور و پژوهش محور تالیف کنیم، گفت: این اهداف باید علاوه بر کتاب درسی در سایر محصولات آموزشی هم باشد همچنین در روش تدریس معلم هم شکل گیرد.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: موضوعی که الان جامعه ما را تحت تاثیر قرار داده است، مثبت اندیش نبودن و قدر داشته‌ها را ندانستن است و به گونه‌ای چالش‌های جهانی را استخدام خود می‌کنیم که ما را منفی باف می‌کند همانطور که در کل دنیا تمرکز بر حل مسئله و خلاقیت است.

تورانی با اشاره به اینکه روحیه جستجوگری و دوری از پخته خواری باید در چنین رویدادهایی مانند هفته پژوهش مورد توجه باشد، اظهار کرد: پژوهشگاه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این مسیر را طی کند و معلمان ما هم باید مسیر را طی کنند تا وقتی دانش‌آموز وارد دانشگاه شد، نیرویی کار آفرین باشد.

تصویب زیر نظام پژوهش سند تحول بنیادین

در ادامه فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قدمت پژوهش در مدارس بالاست و مدارس در تربیت پژوهشگر نقش دارند، گفت: اولین روز هفته پژوهش از مدرسه آغاز شد که نشان از اهمیت اندیشه دانش آموزی در رشد کشور است و اختراعات و ابتکارات دانش آموزی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در چهلمین سالگرد انقلاب به بالندگی در حوزه پژوهش رسیده‌‌ایم و اهمیت پزوهش در آموزش و پرورش هم به حدی بود که از سال ۷۴ پژوهشگاه بنا نهاده شد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در برنامه امروز از ۲۸ اثر برتر در مقاطع تحصیلی مختلف تجلیل می شود، بیان کرد: در برنامه امسال از دانش آموزان اول ابتدایی هم در حوزه ادبیات آثاری داشتیم.

کریمی از تصویب زیر نظام پژوهش سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: با تصویب این زیر نظام حرف‌های زیادی برای گفتن در حوزه پژوهش داریم دارد که به بالندگی در آموزش و پرورش کمک می‌کند.

گفتنی است؛ پیش از این قرار بود برنامه آغازین هفته پژوهش با حضور منصور غلامی وزیر علوم و سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش باشد اما هر ۲ در این مراسم حضور پیدا نکردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم ایرانی
۲۳:۰۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
کاش به افراد دیگری غیر از مولفین همیشگی کتب درسی هم اجازه می دادند در تالیف کتب همکاری کنند تا چند تالیفی جای انحصار را می گرفت و کتب پرمحتوا ومتفاوتی تالیف می شد اما یه عده فقط می خوان مولف باشن ویه عده فقط گوش به زنگ یعنی نظر یه عده بر خیلی می چربه بزرگوار.
آخرین اخبار