مهلت نام نویسی المپیاد دانش آموزی تا اول دی

نام نویسی المپیاد علمی دانش آموزان پایه دهم و یازدهم مازندرانی از دیروز آغاز شد.

نظری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:: مهلت نام نویسی آزمون المپیاد‌های علمی هفت گانه دانش آموزان کشور در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ که از دیروز آغاز شده است تا روز شنبه اول دی امسال ادامه دارد.

وی به شرایط ثبت نام در این آزمون علمی اشاره کرد و افزود: دانش آموزان پایه دهم و یازدهم که معدل بالای ۱۷ دارند می‌توانند با مطالعه دروس سال گذشته و نهم در این آزمون ثبت نام کنند.

نظری گفت: این آزمون امسال در رشته‌های نجوم و اختر، ریاضی، فیزیک، شیمی و کامپیوتر کشوری و رشته‌های ادبیات فارسی، سلول‌های بنیادی و جغرافیا استانی برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود: آزمون المپیاد‌های علمی هفت گانه دانش آموزان کشور یکم تا ۵ بهمن برگزار می‌شود و دانش اموزان سه روز قبل از امتحانات برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

وی گفت: پارسال از ۱۰ هزار و ۱۵۹ دانش آموز مازندرانی شرکت کننده در آزمون المپیاد علمی ۴۹۳ نفر در مرحله اول پذیرفته شدند و از این تعداد ۱۷ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ درصد سهمیه المپیاد ریاضی در کشور رومانی را دانش آموزان مازندران دریافت کرده بودند، افزود: دانش آموزان ساروی، بابلی و آملی موفق شدند مدال‌های طلا، نقره و دیپلم افتخار این مسابقات را کسب کنند.

نظری گفت: نام نویسی المپیاد‌های علمی هفت گانه دانش آموزان تا ۱۰ دی ماه در مدارس استان انجام می‌شود.

لغو همه امتحانات روز شنبه

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: همه امتحانات روز شنبه به جزء امتحانات نهایی دانش آموزان جامانده از تحصیل، ورودی پیش دانشگاهی و سوم دبیرستان به دلیل پاسداشت سنت باستانی شب یلدا لغو شد.

انتهای پیام/آ

المپیاد‌های علمی هفت گانه دانش آموزان کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.