افزایش دستاورد‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه مازندران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران از آمار دستاورد‌های پژوهشی، فناوری اطلاعات و تحقیق و توسعه اطلاعات امسال درمقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدحسین فاطمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران با اشاره به افزایش آمار دستاورد‌های امسال نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: در حوزه دستاورد‌های پژوهشی ۵۷، فناوری اطلاعات ۱۶۲ و نیز تحقیق و توسعه اطلاعات ۸۶ در سامانه بارگذاری شد.

وی افزود: براساس شاخص‌هایی مانند نحوه دستیابی به دانش فنی، استاندارد‌های دریافت شده، وضعیت تولید دستاورد و ضرورت استفاده از دستاورد و اشتغال زایی آن، در کمیته انتخاب دستاورد‌های پژوهشی مازندران، شامل نمایندگان سازمان‌ها و دانشگاه ها، مورد بررسی قرار گرفته و یک واحد به عنوان واحد برتر تحقیق و توسعه برگزیده شد.

وی با اشاره به نامگذاری هفته پژوهش و فناوری امسال با شعار پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی و نیز حمایت از کالای ایرانی افزود: دستورالعملی با هدف انتخاب شفاف و قانونمند پژوهشگران در سامانه پژوهش و فناوری مازندران ایجاد و این افراد مستندات پژوهشی خود را (شهریور ۹۲ تا پایان مهر امسال) بارگذاری کرده و امتیازات مختلف بر مبنای دستورالعمل مربوطه به این فعالیت‌ها داده شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران گفت: طرح‌های پژوهشی، مقاله‌های چاپ شده در نشریه‌های معتبر، مقاله‌های ارائه شده در همایش‌های معتبر و کتاب‌های چاپ شده را بعنوان برخی شاخص‌های به کار برده برای امتیازدهی به پژوهشگران است.

فاطمی افزود: با تشکیل کمیته‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی و ارزیابی مستندات پژوهشی بارگذاری شده در سامانه، پژوهشگران برتر انتخاب شدند.

وی گفت: در گروه علوم انسانی ۲ نفر از دانشگاه مازندران، گروه علوم پایه ۲ نفر دانشگاه مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی، گروه فنی و مهندسی ۲ نفر از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ۳ نفر از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، مراکز پژوهشی ۲ نفر، مرکز تحقیقات ماهیان سردابی مازندران و پژوهشکده اکولوژی دریای خزر ۳ نفر، علوم دامپزشکی ۱ نفر، آموزش و پرورش ۲ نفر، حوزه نخبگان ۱ نفر و دانش آموزان ۸ نفر انتخاب شدند.

انتهای پیام/آ

گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در بابلسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار