بی‌بی‌سی: تعطیلات خوبی در انتظار ترامپ نیست

بی‌بی‌سی در گزارشی اعلام کرد با تعطیلی نسبی دولت فدرال و پرسش‌هایی که درباره سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا مطرح است، به نظر نمی‌رسد دونالد ترامپ تعطیلات خوبی پیش‌رو داشته باشد.

بی‌بی‌سی: تعطیلات خوبی در انتظار ترامپ نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، پس از آنکه جمهوریخواهان و دموکرات‌های سنای آمریکا نتوانستند در یک جلسه ویژه بر سر بودجه به توافق برسند، دولت فدرال در ایام تعطیلات کریسمس به صورت نسبی تعطیل خواهد بود.

دموکرات‌های سنا با طرح‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای استفاده از منابع مالی فدرال به منظور احداث دیوار در مرز آمریکا و مکزیک مخالفند. یک خبر بد دیگر برای دونالد ترامپ، استعفای برت مک‌گرک، نماینده ویژه دولت آمریکا در ائتلاف ضد داعش بود که در اعتراض به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، از این مسئولیت کناره گیری کرد.

کریس باتلر، خبرنگار بی بی سی در گزارشی گفت: در آمریکا برخی ساختمان‌های دولتی تعطیل شده اند و به بسیاری از کارمندان فدرال گفته شده است به سر کار نروند. دلیل این تعطیلی کریسمس نیست، بلکه تعطیلی دولت است. با این حال، سناتور‌های آمریکایی برای جلوگیری از این تعطیلی تلاش خود را کردند. آن‌ها در یک نشست ویژه کوشیدند راهی برای حصول توافق درباره بودجه که برای هر دو طرف قابل قبول باشد، پیدا کنند. اما در حالی که هیچ نشانه‌ای از مصالحه مشاهده نمی‌شد، دموکرات‌ها و جمهوریخواهان فقط یکدیگر را مقصر معرفی کردند.

مناقشه بر سر طرح احداث دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک است که دونالد ترامپ وعده آن را داده است. او نتوانست مکزیک را وادار کند پول احداث این دیوار جنجالی را بدهد. دموکرات‌های آمریکا نیز با درخواست دونالد ترامپ برای اختصاص پنج میلیارد دلار به منظور احداث این دیوار مخالفت کرده اند.

سناتور چاک شومر، رهبر جناح دموکرات در مجلس سنای آمریکا گفت: "جناب رئیس جمهور ترامپ، باید صریح و ساده بگویم اگر شما می‌خواهید دولت تعطیل نشود، باید طرح احداث دیوار را کنار بگذارید."

پس از آنکه دونالد ترامپ به صورت غیرمنتظره اعلام کرد آمریکا نظامیان خود را از سوریه خارج می‌کند، روابط میان کاخ سفید و حتی برخی جمهوریخواهان کنگره در یک هفته گذشته آسیب دیده است. اعلان این تصمیم به استعفای جیمز متیس، وزیر دفاع و ۹ نفر دیگر از مقامات دولت انجامید. برت مک گرک، نماینده ویژه دولت آمریکا در ائتلاف جهانی مبارزه با داعش، از جمله مقاماتی است که از سمت خود استعفا کرده اند. وی در استعفانامه خود تصریح کرد که ادعا‌های ترامپ درباره شکست خوردن داعش ادعایی زودهنگام است. مک گرک یک هفته قبل در گفتگو با بی بی سی درباره پایان زودهنگام کارزار ضد داعش هشدار داده و ابراز نگرانی کرده بود.

بی بی سی در پایان افزود: واشنگتن برای تعطیلات کریسمس آماده می‌شود. با تعطیلی نسبی دولت فدرال و پرسش‌هایی که درباره سیاست‌های رئیس جمهور مطرح است، به نظر نمی‌رسد دونالد ترامپ تعطیلات خوبی پیش رو داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار