کرمان استانی امن در حوزه گردشگری

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت:استان کرمان بیشترین تعامل و کمترین سختگیری امنیتی در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری را با سازمان میراث فرهنگی و سایر ارگان‌ها داشته است و از این حیث، جزء استان‌های برتر کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خلیل همایی مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان در کمیسیون مشترک امنیت و توسعه پایدار مناطق کویری و نظارت بر امنیت گردشگران استان در شهداد گفت: تعامل حوزه‌های امنیتی و گردشگری به افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی در استان کرمان کمک کرده است.

وی با اشاره به در هم تنیدگی موضوع گردشگری و امنیت تصریح کرد: مسائل امنیتی و حفاظتی در منطقه کویر لوت با ۴۲ هزار کیلومتر وسعت و اهمیتی که به لحاظ ثبت جهانی دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

همایی اظهار کرد: در راستای حفاظت از میراث طبیعی کویر لوت، باید برای ایجاد حصار اُپتیکی در منطقه کویر و تثبیت سه درگاه مشخص ورودی و خروجی به کویر تلاش کنیم.

همایی با بیان اهمیت حضور مردم در مناطق گردشگری گفت: گسترش خانه‌های بوم گردی هم به لحاظ توریستی و اقتصادی و هم بلحاظ امنیت مردم پایه آثار مفیدی برای استان دارد و باید در اولویت قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان نیز در این جلسه گفت: جذب گردشگر و آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری از جمله وظیفه‌های ذاتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

غلامرضا فرخی با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه گردشگری منطقه کویر استان تصریح کرد: توسعه گردشگری یکی از راهکار‌های حل مسائل و مشکلات امنیتی است و از این حیث خوشبختانه از استان‌های موفق کشور بوده ایم.

وی با ارائه آماری از حضور گردشگران در منطقه کویر اظهار داشت: ۱۶۴ هزار گردشگر داخلی و ۶ هزار توریست خارجی از ابتدای سال ۹۷ تاکنون از مناطق گردشگری شهداد و کویر لوت بازدید کردند و آمار گردشگران داخلی، حاکی از افزایش ۳۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل است که این امر ناشی از دستاورد‌های امنیتی و افزایش ضریب امنیتی در سطح استان بوده است.

فرخی گفت: در چند سال گذشته حدود ۴۰ واحد اقامتی در مسیر کویر لوت راه اندازی شده است و ۲۱۷۹ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در اقامت‌های بومی گردی منطقه سکونت کردند.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این جلسه از همایش سه روزه مربیان امداد و نجات هلال احمر کشور در منطقه کویر لوت خبر داد و افزود: به مناسبت گرامیداشت زلزله بم همایشی با حضور ۲۵۰ نفر از مربیان امداد و نجات در منطقه کویر لوت از دوم الی پنجم دی ماه جاری برگزار خواهد شد.

رضا فلاح با اشاره به برنامه‌های این همایش تصریح کرد: پیاده روی ۱۵ کیلومتری مربیان در کویر تا کلوت ها، حضور در همایش گرامیداشت زلزله بم با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور در شهرستان بم و حضور در بهشت زهرای این شهرستان از جمله برنامه‌های این همایش خواهد بود.

کمیسیون مشترک امنیت و توسعه پایدار مناطق کویری و نظارت بر امنیت گردشگران استان کرمان عصر یکشنبه ۲ دی ماه ۹۶ در کمپ گردشگری ملک آباد شهداد برگزار شد و اعضای حاضر با انجام همایش مربیان امداد و نجات هلال احمر در منطقه کویر لوت موافقت کردند.

اعضای کمیسون مذکور قبل از برگزاری جلسه با راهنمایی نماینده معین اقتصادی منطقه (شرکت هواپیمایی ماهان) از کمپ گردشگری، مجموعه سافاری و کمپ اقامتی منطقه ملک آباد بازدید کردند.

انتهای پیام/ی

بازدید ۱۷۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از بیابان لوت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار