با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور؛

هزارو ۴۰۰ ایستگاه لرزه نگاری در کشور نیاز است/ در استان کرمان ۱۸ گسل فعال وجود دارد

مرکز مانیتورینگ وشبکه بیسیم با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور در کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرکز مانیتورینگ وشبکه بیسیم  با حضور نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در استان کرمان افتتاح شد.

نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه رئیس جمعیت هلال احمر کشور امروز وارد کرمان شد.

مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استان کرمان با صرف ۳ میلیارد ریال اعتبار با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار کرمان، معاون عمرانی استانداری و جمعی از مدیران استانی افتتاح شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: استان کرمان با حوادث متعددی روبرو است و می‌طلبد که برای تجهیز این استان به سامانه‌های به روز مدیریت بحران اقدامات اساسی صورت گیرد.

نجار با اشاره به اینکه زمین لرزه کرمانشاه بالغ بر ۶ هزار پس لرزه داشته است، افزود:۱۴۰۰ ایستگاه لرزه نگاری در سطح کشور نیاز است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان نیز گفت: ارتباط مستمر ۲۴ ساعته و بهره گیری از علم روز یکی از نیاز‌های اساسی در حوزه مدیریت بحران به شمار می‌رود.

مجید سعیدی گفت: در حال حاضر سیستم بیسیم نیروی انتظامی در اداره کل مدیریت بحران استان کرمان فعال است و این اداره کل به سامانه‌های پیامک هشدار سریع، سیستم پایش تصویری جاده‌های استان، ارتباط با سامانه سما سازمان مدیریت بحران کشور، خط VIP پنج رقمی مدیریت بحران و... مجهز است.

وی با اشاره به این مطلب که مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استان کرمان با صرف ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار راه اندازی شده است، گفت: یکی از زیرساخت‌هایی که به صورت جدی در استان کرمان دنبال شده، استفاده از سیستم رادیوترانک بوده‌است.

سعیدی  ادامه داد: با راه اندازی سیستم رادیوترانک، ۸۴ دستگاه گوشی که بهترین گوشی ها در کشور است به مدیران واگذار شده و فعالیت آن به صورت آزمایشی شروع شده است.

وی اظهارکرد: در استان کرمان ۱۸ گسل فعال وجود دارد و لازم است که به صورت مستمر ایستگاه‌های لرزه نگاری رصد شوند.

سعیدی ادامه داد:نصب و ایجاد ۱۰ ایستگاه لرزه نگاری جدید با پیگیری استاندار کرمان در دست انجام است و به زودی سه ایستگاه لرزه نگاری موقت نیز به ایستگاه‌های دائم تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام/ی

افتتاح چند طرح با حضور رییس سازمان مدیریت بحران در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار