مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی از سوی رهبر معظم انقلاب امشب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودیبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی از سوی رهبر معظم انقلاب امشب در مسجد اعظم قم برگزار شد. در این مراسم که حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، سبحانی، جوادی آملی، علوی گرگانی، امینی، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب، نمایندگان بیوت مراجع، برخی اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین، حجج اسلام و المسلمین اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه، سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهلبیت (س)، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاعات به نمایندگی از رئیس جمهور، علما، فضلا، طلاب و قشر‌های مختلف مردم حضور داشتند، حجت الاسلام و المسملمین رفیعی در سخنانی فقدان این عالم فاضل را سلمه‌ای بزرگ برای حوزه‌های علمیه دانست.

وی با اشاره به ویژگی‌های عبادی و اخلاقی مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی، از این عالم وارسته به عنوان انسانی خردمند، عابد، سلیم النفس، آزاد اندیش و یار و همراه امام راحل و رهبر معظم انقلاب یاد کرد که با تألیف کتب علمی و دینی از جمله موسوعه فقه و تربیت شاگردان نخبه در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت گام‌های موثری برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی نو اندیشی و نخبه پروری را از دیگر ویژگی‌های برجسته مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی توصیف کرد و گفت: آن مرحوم در ارائه نظر و تئوری نو در حوزه‌های علمیه یک اسطوره بود.

وی در پایان، خطاب به هجمه‌های اخیر علیه حوزه‌های علمیه گفت: کسانی که (جو زده، بدون انصاف و بدون اطلاع) سخنرانی می‌کنند و می‌گویند در حوزه‌های علمیه نوپردازی نمی‌شود باید در کلاس‌های آن مرحوم شرکت میکردند و کتب آن عالم اندیشمند را مطالعه می‌کردند تا متوجه می‌شدند در حوزه نو اندیشی هست.

آیت الله هاشمی شاهرودی پریروز سوم دی، در سن ۷۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار