رئیس سازمان چای کشور خبر حذف ردیف بودجه خرید تضمینی برگ سبز چای در لایحه پیشنهادی دولت را تکذیب کرد

رئیس سازمان چای کشور انتشار خبر‌هایی مبنی بر حذف ردیف بودجه خرید تضمینی برگ سبز چای در لایحه پیشنهادی دولت را تکذیب کرد و گفت: ردیف بودجه خرید تضمینی محصول باغ‌های چای شمال همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت: خبر حذف ردیف بودجه خرید تضمینی برگ سبز چای در لایحه پیشنهادی دولت برای سال ۹۸ صحت ندارد و ردیف بودجه خرید تضمینی محصول باغ‌های چای شمال همچنان به قوت خود باقی است.

وی، با اشاره به انتشار خبر‌هایی مبنی بر حذف ردیف بودجه خرید تضمینی برگ سبز چای در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی و ایجاد نگرانی درمیان چایکاران، افزود: ردیف بودجه خرید تضمینی محصول باغ‌های چای شمال همچنان به قوت خود باقی است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: این ردیف بودجه از حالت اختصاصی خرید هر یک از این محصولات، به صورت تجمیعی با عنوان خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تامین نهاده‌ها و عوامل تولید تغییر یافت.

حبیب جهانساز، با بیان اینکه دفترچه‌های خرید تضمینی برگ سبز از چایکاران برای سال آینده آماده شده و از هفته آینده توزیع آن آغاز خواهدشد، افزود: چایکاران همچون روال سال‌های قبل با ورود به باغ‌های چای به زراعی، شخم و هرس را به خوبی انجام دهند.

وی، با اشاره به پیش بینی اعتبارات لازم برای عملیات به زراعی و تامین نهاده‌ها از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی، گفت: چایکاران برای تامین نهاده‌ها ازجمله کود‌های فسفاته و پتاسه اقدام کنند و برای خرید تضمینی محصول سال آینده نیز نگران نباشند.

رئیس سازمان چای کشور، با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۶۶۶ تن چای خشک امسال در ۱۵۵ کارخانه‌های فرآوری گیلان و مازندران تولید شده است، افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال ۲ هزار و ۷۲۹ تومان و درجه دو هزار و ۵۲۸ تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد چای کشور در گیلان تولید می‌شود تصریح کرد: گیلان و مازندران ۵۵ هزارخانوار چایکار و ۲۵ هزار هکتارباغ چای دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

تکذیب خبر حذف ردیف بودجه خرید تضمینی برگ سبز چای از سوی رئیس سازمان چای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.