نقض توافق آتش‌بس سوئد از سوی ائتلاف سعودی/ الحدیده ۵۳ بار هدف حمله قرار گرفت

ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش با ادامه حملات خود به مناطق مختلف یمن، همچنان توافقنامه آتش‌بس سوئد را نقض می‌کنند.

نقض توافق آتش‌بس سوئد از سوی ائتلاف سعودی/ الحدیده ۵۳ بار هدف حمله قرار گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش با ادامه حملات خود به مناطق مختلف یمن، همچنان توافقنامه آتش‌بس سوئد را نقض می‌کنند.

مزدوران متجاوز سعودی در بیست و چهار ساعت گذشته، پنجاه و سه بار توافق آتش‌بس را در شهر الحدیده در غرب یمن نقض کردند. در همین حال هواپیماهای متجاوزان، استان‌های یمن را سی و شش بار هدف حمله قرار دادند. 

گزارشگر العالم گفت نیروهای متجاوز سعودی و مزدوران آنها برای شکست آتش‌بس در شهر الحدیده پافشاری می کنند. سرتیب یحیی السریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز گفت نیروهای متجاوز و مزدوران آنها در بیست و چهار ساعت گذشته، پنجاه و سه بار آتش‌بس را در این شهر (الحدیده) نقض کردند.

وی افزود نقض آتش‌بس در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، طبق توافقنامه استکهلم مرحله نخست آرایش مجدد نیروها را آغاز کردند.  توپخانه مزدوران با بیست و هشت خمپاره، مناطق مسکونی و مواضع نیروهای مشترک یمنی را هدف قرار داد که هفت خمپاره به منطقه الدریهمی اصابت کرد. همچنین پانزده خمپاره از منطقه تماران به سمت زعفران از جنوب حوش الابقار تا شمال غرب مدرسه الشیخ شلیک شد و دیگر مناطق هم هدف حمله قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت این حمله باعث شهادت یک غیرنظامی و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.

هواپیماهای متجاوزان، استان های یمنی را سی و شش بار هدف حمله قرار دادند که بیشتر این حملات در شهرستان های حرض، میدی و حیران در استان حجه متمرکز بود. این هوپیماها همچنین شهرستان های باقم، البقع، کتاف، رازح، الملاحیط و الازقول در استان صعده را هدف قرار دادند.

نیروهای مشترک یمنی با حملات مزدوران و نیروهای اشغالگر در جبل النار در جبهه مرزی حرض واقع در استان حجه مقابله کردند که بر اثر آن حدود یکصد و بیست نفر از مزدوران کشته یا زخمی شدند و هجده خودرو، سه خودرو زرهی و یک بلدوزر نظامی منهدم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار