نامجومطلق:

شانس بالای تیم ملی برای قهرمانی آسیا / دهداری نسل طلایی تیم ملی را ساخت

ملی پوش سابق کشورمان گفت: استعفای ۱۴ ملی پوش بعد از بازی‌های آسیایی سئول باعث شد تا دهداری نسل طلایی فوتبال ایران را بسازد.

قهرمانی آسیابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید نامجو مطلق بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان،گفت: تیم ملی ایران بی تردید شانس زیادی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دارد، اما مسیر قهرمانی چندان ساده و هموار نیست.

وی افزود: به جز ایران چند کشور دیگر هم شانس خوبی برای قهرمانی دارند که می‌توان از تیم‌هایی مثل کره جنوبی، ژاپن و استرالیا نام برد. عربستان هم بار دیگر به اوج بازگشته و نباید این تیم را ساده گرفت. ضمن این که امارات هم به سبب میزبانی حتما برای قهرمانی تلاش می‌کند و خودش را دارای شانس می‌داند.

ملی پوش سابق کشورمان که در ادوار گذشته این تورنمنت همراه با تیم ملی کشورمان حضور داشته، عنوان کرد: بهترین خاطره‌ای که از این مسابقات دارم، حضور با تیمی بسیار جوان در جام ملت‌های ۱۹۸۸ بود.

نامجو مطلق ادامه داد: بعد از بازی‌های آسیایی سئول تعداد زیادی از بازیکنان ملی پوش استعفا دادند و مرحوم دهداری با عبور از این بازیکنان که در زمان خود بازیکنان بزرگی هم بودند، جوانان زیادی را به تیم ملی دعوت کرد و با همین جوانان به جام ملت‌های ۱۹۸۸ رفت. تیم ملی در آن بازی‌ها نمایش خوبی داشت و در نهایت هم به مقام سوم رسید.

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: آن زمان تعدادی بازیکن جوان و گمنام توسط زنده یاد دهداری به تیم ملی دعوت شدند که همه آن‌ها در آینده‌ای نزدیک تبدیل به ستاره‌های فوتبال ایران و آسیا شدند و سال‌های زیادی در سطح اول ایران و آسیا بازی کردند. همان بازیکنان تبدیل به نسل طلایی فوتبال ایران شدند.

منبع: مهر 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار