معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

امروز آمریکا از کشور‌های همسایه برای آسیب زدن به کشور استفاده می کند/نقش فرمانداران در مناطق مرزی خراسان رضوی محوری است

امروز آمریکا از کشور‌های همسایه برای آسیب زدن به کشور استفاده می کند/نقش فرمانداران در مناطق مرزی خراسان رضوی محوری استمعاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نقش فرمانداران در احصا مسائل و برنامه ریزی‌ها در مناطق مرزی محوری است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، قربان میرزایی معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی ظهر چهارشنبه در همایش امنیت و توسعه شهرستان‌های مرزی خراسان رضوی گفت: حضور گروه‌های تکفیری و تروریستی در افغانستان تهدید جدی است و افزایش تجاوزات مرزی از جمله موضوعاتی است که اخیرا با آن مواجهیم، اما به برکت حضور مقتدرانه ارتش و مرزبانان و فرزندان غیور این سرزمین در مرز‌ها کمترین مشکل را داریم و امنیت مطلوبی در مرز‌های استان حاکم است.

وی تصریح کرد: موضوع توسعه و امنیت بحثی فراگیر است و با توجه به ۸۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان با دو کشور افغانستان و ترکمنستان و تهدیدات و فرصت‌ها متعدد در این دو نقطه مرزی باید به تناسب شرایط و موقعیت برنامه ریزی و اقدام مناسب صورت گیرد و در این میان اولویت نخست تمرکز بر تهدیدات است.

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: امروز آمریکا بعد از اعمال جنگ روانی و اقتصادی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند از کشور‌های همسایه به عنوان محل منازعه برای آسیب زدن به کشور ما استفاده کند.
 
میرزایی افزود: افغانستان در پروسه صلح است و انتخابات ریاست جمهوری را در پیش دارد این شرایط تحولاتی می‌تواند در پی داشته باشد که می‌طلبد نسبت به این موقعیت حساسیت و هوشیاری لازم را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نقش فرمانداران در احصا مسائل و ایجاد هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌ها در اقدام موثر در مناطق مرزی محوری است و در این میان اقدامات سخت افزاری مثل ایجاد برخی جاده‌های مرزی و پل‌ها هم باید انجام شود که امید است به سرعت تکمیل شود.

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: امروز توسعه در مناطق مرزی اعم از روستا‌ها و شهر‌های موجود در این مناطق باید به صورت همه جانبه و در همه ابعاد امنیتی، اقتصادی، معیشتی و اجتماعی انجام شود و باید به عنوان ضرورت محوری مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

در مرز‌ها کمترین مشکل را داریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.