آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره پاییز ۹۷ تا ۱۵ دی ماه جاری است

مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان گفت: آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه پاییز ۹۷ تا ۱۵ دی ماه جاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمدرضا محمدی،مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان گفت: آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه پاییز ۹۷ تا ۱۵ دی ماه جاری است.

 محمدرضا محمدی افزود: مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سایت عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به آدرس WWW.EVAT.IR ارایه و مالیات و عوارض ابرازی را پرداخت نمایند.
وی اظهار داشت: بنابراین روز شنبه ۱۵ دی ماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه دوره مذکور خواهد بود.
محمدی تصریح کرد: مودیان مالیاتی به منظور برخورداری از هرگونه تسهیلات قانونی و جلوگیری از تعلق جرایم مالیاتی نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در موعد مقرر اقدام نمایند.
مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان اضافه کرد: رقم پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل دریافتی عوارض ارزش افزوده طی هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته که در این راستا امسال ۷۹۰ میلیارد ریال عوارض به این نهاد‌ها پرداخت شده است.
محمدی گفت: از این رقم، بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال به شهرداری‌ها اختصاص یافته و ۲۷۰ میلیارد ریال نیز سهم دهیاری‌ها بود و هشت ماهه نخست سال ۹۶ مبلغ ۳۹۰ میلیارد ریال به این دستگاه‌ها واریز شده است.
وی ادامه داد: براساس قانون، نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده ۹ درصد بوده که سه درصد آن به شهرداری‌ها و دهیاری ها، یک درصد جهت بخش بهداشت و درمان تحت عنوان مالیات سلامت و پنج درصد باقیمانده به مالیات اختصاص دارد و به حساب خزانه واریز می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان اضافه کرد: همچنین امسال بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل مالیات و عوارض بر ارزش افزوده به جمعیت عشایری استان پرداخت شده که در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام /ب

۱۵ دی آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره پاییز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.