جنیدی در حاشیه جلسه هیات دولت:

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه است/ رسانه‌ها درباره ادعای اسماعیل بخشی زود قضاوت نکنند

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: برخی رسانه‌ها اعتماد مردم را که بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی است، تخریب می‌کنند.

1به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور ظهر امروز (چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه) در حاشیه جلسه هیأت‌دولت و در جمع خبرنگاران درباره اسماعیل بخشی و مسئله شکنجه وی، گفت: از اولین لحظه که این خبر منتشر شد ما به وزارت اطلاعات و شخص وزیر نامه نوشتیم و از وی دراین باره توضیح خواستیم.
 
وی ادامه داد: ما از  رئیس‌جمهور درخواست کردیم تا در هیات رسیدگی به این مسئله حضور داشته باشیم البته ممکن است پیش از این اعضای هیات تعیین شده باشد، ولی ما درخواست خود را مطرح کردیم و امیدواریم هیئت کار خود را انجام دهد و نتیجه را اعلام کند و فکر می‌کنم خود آقای وزیر اطلاعات هم از آنچه که تا به حال ارزیابی خودشان بوده توضیحاتی ارائه کند.

جنیدی در پاسخ به درخواست بخشی مبنی بر حضور و شنیدن حرف‌های او در تحقیقات گفت: قطعاً روند رسیدگی به این شکل است و  اصلا همین هیئت را که میدانی می‌فرستند به همین جهت است و مجلس هم در کمیسیون امنیت ملی از او دعوت کرده تا حرف‌های وی شنیده شود.
 
وی افزود: ما دو الی سه نامه درباره توضیح این موضوع و درخواست داده‌ایم که در این هیئت باشیم و باید منتظر باشیم که نهایتاً تصمیم به چه شکل است.

معاونت حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که برای عدم مشاهده این موارد گفت: این مسئله یک بحث دو طرفه است. به نظر من هم از یک جهت شاید درست‌ باشد که دولت خیلی زودتر نسبت به این موضوع اطلاع‌رسانی کند؛ البته رسانه‌ها هم نباید زود  قضاوت کنند.
 
وی ادامه داد: همان طور که فضای مجازی مزایایی دارد در عوض عیب‌هایی هم دارد و یکی از این عیب‌ها داوری‌هایی است که زود اتفاق می‌افتد؛ قبل از اینکه طرفین مجال گفتن مواضع خود را داشته باشد این تحمل و صبری که ما باید داشته باشیم را نشان می‌دهد. زمانی که درباره دادرسی عادلانه صحبت می کنند چه هدفی از طرح این موضوع دارند؟
 
جنیدی گفت: باید همه فرصت داشته باشند حرف‌ها و دلایل خود را بیان کنند و در یک موقعیت بی طرفانه قضاوت می‌شود ولی اگر این روند طی نشود، مسئله‌ای خلاف قانون اساسی رخ داده است و باید با آن به شدت مقابله کرد و  اگر اتفاق رخ نداده باشد و حداقل به نحوی که مطرح شده است ابراز نشود. 
وی  بزرگ‌ترین سرمایه کشور را  اعتماد مردم دانست و  گفت:  برخی رسانه‌ها بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی را تخریب می‌کنند؛ این تخریب محدود به حدودی  نمی‌شود و در تک تک مردم همین اتفاق می‌افتد؛ یعنی دامنه بی اعتمادی افزایش می‌یابد؛ برای مثال من نسبت به شما و شما نسبت به من همین حس بی اعتمادی را پیدا می‌کنید. برای همین است که یک مقدار صبر و شکیبایی و  فرصت صحبت به همدیگر دادن ضروری است.
 
جنیدی یادآور شد:  یکی از اقدامات مهم فعالان فضای مجازی  آموزش به مردم است؛ این فعالان باید در رسیدگی عادلانه سهم داشته باشند این خیلی مهم است که نقش خود را درست ایفا کنند وگرنه دو سوی ماجرا ضرر می‌کنند و آسیب می‌بینند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار