مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل؛

رونق گردشگری عشایر در اردبیل نیازمند همکاری بین دستگاهی است

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل با تاکید به قابلیت استان، رونق گردشگری عشایر در اردبیل را نیازمند همکاری بین دستگاهی دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در جلسه بررسی ضرورت‌های رونق گردشگری عشایر اردبیل تصریح کرد: این استان توانمندی کم نظیری در حوزه گردشگری عشایر دارد.
وی با تاکید به ضرورت حمایت و مشارکت دستگاه‌ها در رونق این حوزه افزود: گردشگری اولویت اصلی و محور توسعه استان است و جمیع مدیران و استاندار اردبیل معتقد به این اصل هستند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل متذکر شد: با این وجود گردشگری حوزه‌ای فرابخشی است و لازم است به منظور رونق آن تمامی دستگاه‌ها توان خود را به کار گیرند.
فلاحی تاکید کرد: در راستای رونق گردشگری برای اولین طرح زمستان بیدار آغاز شده و برنامه‌های متنوعی جهت خروج از فصلی بودن گردشگری در نظر گرفته شده است که در این برنامه‌ها به رونق گردشگری عشایر نیز توجه داریم.
همچنین مدیر کل امور عشایر استان اردبیل نیز با اشاره به سکونت دو ایل بزرگ شاهسون و قره داغ با ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار و ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت تصریح کرد: عشایر از شمال تا جنوب در شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله سوار، پارس آباد و مشکین شهر سکونت دارند.
معرفت آذری اضافه کرد: عشایر استان در ۲۳۷ ییلاق و در ۴۵ طایفه ساکن هستند و با توجه به جمعیت، آداب و سنن، صنایع دستی و فرهنگ منحصر به فرد از جاذبه‌های گردشگری استان محسوب می‌شوند.
وی در خصوص رونق گردشگری عشایر اعلام آمادگی کرد و خواستار ارائه برنامه‌ها از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان شد.
همچنین فعال بوم گردی و گردشگری کشور در این نشست به ضرورت مشارکت خود عشایر در طرح‌های گردشگری تاکید کرد.
عباس برزگر با تاکید به اینکه خود عشایر باید به ضرورت رونق گردشگری اعتقاد راسخ داشته باشند، اضافه کرد: برنامه ریزی درست می‌تواند گردشگری را به سود اقتصادی برساند و الگوی زندگی عشایری برترین الگو است که می‌تواند محل برنامه ریزی جهت رونق گردشگری باشد.
وی با بیان اینکه عشایر از شگفتی‌های ایران زمین است، اضافه کرد: مردم دنیا نیز علاقه‌مند به آداب و رسوم و فرهنگ عشایر هستند و بخش دولتی باید در آموزش و توانمندسازی عشایر ورود کند.
انتهای پیام/ح

عشایر استان اردبیل در ۲۳۷ ییلاق و در ۴۵ طایفه ساکن هستند

برچسب ها: میراث فرهنگی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.