مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه معرفی شد

امید قادری به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه معرفی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،در مراسمی که امروز (۲۲ دی) با حضور معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور و جمعی از مسئولین استانی در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزارشد، امید قادری به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه معرفی و از زحمات جلیل بالایی مدیرکل پیشین این اداره کل تقدیر شد.

امید قادری مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان کرمانشاه در این مراسم به تشریح مهمترین اولویت‌های پیش روی خود در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پرداخت و گفت : باید تلاش کنیم تا گردشگری را به عنوان پیشران توسعه استان قرار دهیم، چراکه در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌های دشمنان نمی‌توانیم از طریق راه اندازی صنایع سنگین دست به ایجاد اشتغال بزنیم.

وی افزود: همچنین در حوزه کشاورزی نیز به دلیل اشباع شدن فعالیت‌ها در این حوزه، خشکسالی‌ها و عدم تمایل نسل جوان برای ورود به فعالیت‌های کشاورزی، نمی‌توانیم ایجاد اشتغال چندانی در این حوزه هم داشته باشیم.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا، باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در گردشگری استان تحول ایجاد و زمینه ورود جوانان به فعالیت در این حوزه را بیشتر فراهم کنیم.

وی همچنین برجسته کردن روحیه میهمان‌نوازی مردم کرمانشاه به منظور جذب گردشگر را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسئولین ارشد استان و نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس در تلاش برای بازگشایی مرز‌های استان هستند، اگر شاهد این اتفاق باشیم قطعا در رشد گردشگری کرمانشاه تاثیرات مثبت بسیاری خواهد داشت.

قادری یادآورشد: ازسوی دیگر باید مسیر‌های جدید گردشگری هم در استان و هم در منطقه غرب کشور شناسایی و برای جذب گردشگر آن را معرفی کنیم.

وی در ادامه حفظ، احیاء و نگهداری میراث کهن و آثار تاریخی استان را از اولویت‌های حوزه میراث فرهنگی دانست و افزود: تلاش می‌شود تا میراث‌های کهن کرمانشاه را با استفاده از نیرو‌های کارشناس و متخصص این حوزه معرفی کنیم.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه باید در صنایع دستی آموزش را در اولویت قرار دهیم، گفت: بخشی از جامعه هدف ما برای این آموزش‌ها می‌تواند مددجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی باشند تا با بهره گیری از این آموزش‌ها شغل داشته باشند و به حوزه صنایع دستی استان نیز کمک کنند.

وی همچنین با تاکید براینکه صنایع دستی کرمانشاه نیازمند برندسازی است، عنوان کرد: در بازار رقابتی کنونی، استان‌های مختلف هرکدام در پی آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی به منظور برندسازی و ثبت آن به نام خود هستند، لذا نباید اجازه دهیم که ما نیز از این رقابت عقب بیفتیم.

قادری در ادامه متذکرشد: بااستفاده از ظرفیت مرز می‌توانیم سریعتر از سایر استان‌ها برای تجاری سازی صنایع دستی خود اقدام کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

زمینه ورود جوانان به فعالیت در حوزه گردشگری فراهم شود

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، انتصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار