بطحایی:

۶ معاونت آموزش و پرورش را حفظ کردیم/ به دنبال موافقت سازمان امور استخدامی با ۳۰ باکس مدیریتی هستیم

۶ معاونت آموزش و پرورش را حفظ کردیم/ به دنبال موافقت سازمان امور استخدامی با ۳۰ باکس مدیریتی هستیموزیر آموزش و پرورش گفت: براساس اشل دولت هر نهادی باید پنج معاونت داشته باشد، اما توانستیم ۶ معاونت را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم معارفه قائم مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، معاون حقوقی و امور مجلس و مشاوران وزیر آموزش پرورش با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش طی ۴۰ ساله گذشته نقدهایی به آن وارد است اما دستاوردهایی هم داشتیم، اظهار کرد: این نمایش دستاوردهایی است که برای آموزش و پرورش زحمت کشیدند و مانند یک فرض برای ماست.

کوچک سازی سیاست درست دولت در نهادهاست

وی ادامه داد: کوچک سازی، کاهش و اصلاح ساختارهای اداری، سیاستی است که دولت به درستی آن را پیش گرفته است و نظام تصمیم گیری ما با سرعت بر آن متمرکز است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورها به طور متمرکز سیاست گذاری نمی‌شود و این موضوع لازمه جامعه است.

بطحایی با اشاره به اینکه چابک سازی باعث می‌شود تا تعدادی از واحدهای سازمانی را در حوزه ساختاری با تلفیق ماموریت ها و اصلاح کارها دنبال کنیم، تصریح کرد: اگر چارت جدید آموزش و پرورش ابلاغ شد تلفیق ها صرفا هدف نیست بلکه اصلاح ماموریت ها هم باید دیده شود.

وی ادامه داد: تغییرات ساختاری در ادارات کل نیز خواهیم داشت و آنچه در حوزه ساختار اداری انتظار داریم در کوتاه مدت اتفاق نمی افتد و اولین مساله بعد از اصلاح ساختار چالش هایی است که بروز پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای بهره‌مندی از نهادی چالاک باید با نظرات کارشناسی پیش برویم و براساس اشل دولت هر نهادی باید پنج معاونت داشته باشد اما با توجه به شرایط آموزش و پرورش ۶ معاونت حوزه ستادی را حفظ کردیم و سازمان اداری و استخدامی در این مسیر مساعدت کافی با ما داشت اما ۳۰ باکس مدیریتی مورد توجه است و اکنون موافقت سازمان اداری و استخدامی را با این شرایط دنبال می‌کنیم.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی عسگری معاون حقوقی جدید آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش زیر بنایی است و نباید بگذاریم از آن غفلت شود و سند تحول بنیادین باید مورد توجه باشد.

لزوم توجه به کمک‌های حوزه‌های علمیه

وی ادامه داد: صدر و ذیل نظام را باید به صف کنیم و کمک‌های حوزه‌های علمیه را مورد توجه قرار دهیم.

علی عسگری اظهار کرد: همان اقتصاد ترکیبی و نگاه برای برون رفت از مشکلات با نشست‌های مشترک و فعال سازی طرح‌ها و راه اندازی پایگاه مجلس برای نمایندگان و پی‌جویی مباحث حقوقی در دستور کار داریم.

مرتضی نظری رئیس سابق مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش بیان کرد: تمام تلاش روابط عمومی بر آن بود که روی هدف اصلی متمرکز شدیم و اطلاع رسانی شایسته، به هنگام و واقعی و در چارچوب نظام تعلیم و تربیت و دفاع تمام از ذی‌نفعان آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی ادامه داد: دانش آموزان به عنوان ذی‌نفعان اصلی مورد توجه بودند و اگر کاستی بوده است سو مدیریت بنده بوده است که از آن عذرخواهی می‌کنم، همچنین از همراهی صمیمانه رسانه‌ها، سایت‌ها و ادمین‌های کانال‌های خبری تشکر می‌کنم و به رسم ادب و وظیفه از آن قدردانی می‌کنم.

نظری بیان کرد: امیدوارم روابط عمومی به عنوان یک پارادیم در این ادغام مورد توجه باشد و ایمان دارم با تدابیر هوشمندانه چراغ روابط عمومی در این تصمیم نه تنها کم فروغ نشود بلکه چراغ آن پر فروغ تر از قبل باشد و این دستگاه بزرگ تعلیم و تعلیم دچار ضعف نشود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷
مشکل ما این است که آموزش و پرورش ما با الگو گیری از فرهنگ اسلامی و..‌‌. استفاده نمی شود واگر هم استفاده می شود خیلی کم فقط استفاده اموزش غرب شده ملاک کار ما اول باید نگاه کرد که فرزندان ما در چه جامعه ای وبا چه معیاری زندگی می کنند آیا پیاده کردن مثلا آموزش ژاپن بر روی دانش اموزان ما کارسازه یاخیر فقط اجرا می شه غربیها دارند از قرآن ما مسلمانان مسائل روانشناسی و... استخراج می کنند ما هنوز نگاه می کنیم انها چگونه با بچه ها بر خورد می کنند!
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۱:۰۷ ۲۳ دی ۱۳۹۷
آیا اصلا به فکر مدارس هستید؟!1نه مربی تربیت بدنی ،نه مربی بهداشت و ... و مدیر و معاونان باید جای معلم سرکلاس بروند!!!
آخرین اخبار