باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

واکنش بازار به افزایش قیمت خودرو‌های داخلی/ آیا رونق به بازار خودرو باز خواهد گشت؟

با اعلام قیمت جدید خودروها، مردم منتظر کاهش قیمت در بازار هستند اما کارشناسان افزایش عرضه را شرط تعادل بازار عنوان می کنند.

واکنش بازار به افزایش قیمت خودرو‌های داخلی/ آیا رونق به بازار خودرو باز خواهد گشت؟به گزارش خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای گذشته، قیمت جدید کارخانه ای خودروهای داخلی اعلام شد. در این شرایط مسئولان و شرکت های خودروساز معتقدند افزایش قیمت کارخانه ای خودرو، تعادل بازار و کاهش قیمت محصولات را به دنبال دارد اما به اعتقاد کارشناسان، افزایش تولید و عرضه، شرط لازم کاهش و ثبات قیمت ها در بازار است.

بر این اساس شرکت سایپا در لیست قیمتی جدید، خودروهایش را ۳۰ تا ۵۰ درصد گران کرد و متعهد شد کلیه خودرو‌های پیش فروش شده تا ۳۱ مرداد،  بدون افزایش قیمت عرضه شود و خودرو‌های مشمول از اول شهریور تا آخر دی ماه با افزایش قیمت نسبت به نرخ مصوب تیرماه تحویل خریداران خواهند شد.

محمد رضا سروش مدیرعامل سایپا در این ارتباط گفت: بر اساس روال تا اوایل سال جاری، تولید شرکت‌ها و روند تحویل طبق برنامه بود، اما آنچه باعث وقفه در تولید و تاخیر عرضه در بازار شد محدودیت‌هایی بود که به تولید شوک وارد کرد.

وی افزود: ابتدای امسال، روند تولید و تحویل طبق برنامه انجام شده است، اما متاسفانه در ادامه قطعه سازان در تامین ارز و تولید قطعه با مشکل مواجه شدند، میزان تولید کاهش یافت و روند تحویل با تاخیر صورت گرفت.

سروش با اشاره به اینکه تامین نشدن ارز و قطعات مورد نیاز سازندگان موجب شد تا شرکت نتواند به تعهداتش عمل کند گفت: قیمت زمان تحویل، مبنای محاسبه در قراردادهای ما با مشتریان است. 

وی با بیان اینکه بخش عمده تعهداتمان را تا پایان امسال تحویل می دهیم گفت:  بخش دیگر تا اردیبهشت سال آینده تحویل خواهد شد.


بیشتر بخوانید: قیمت جدید انواع محصولات سایپا اعلام شد + جدول


تخصیص  ۸۰ درصد تولید دو خودروساز برای ایفای تعهداتشان نسبت به معوقات

بر اساس این گزارش عباس تابش، معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت در این خصوص گفت: در مجموع، دو خودروساز ایران خودرو و سایپا ۳۰۰ هزار خودرو معوق دارند و طبق تصمیمات ستاد تنظیم بازار، خودروساز حق ندارد بیش از ۲۰ درصد تولید را به فروش فوری اختصاص دهد و حداقل باید ۸۰ درصد را برای ایفای تعهداتشان نسبت به معوقات تخصیص دهند.

وی با بیان اینکه با رصد ستاد تنظیم بازار، شرکت‌های خودروسازی باید این درصد‌ها را برای معوقات خود تخصیص دهند، افزود: هر خودروساز بین ۹۲۰ تا ۹۳۰ هزار خودرو برای فروش دارند که ۲۹۰ هزار خودرو باید به معوقات اختصاص داده شود.

تابش تصریح کرد: خودرو‌های بالای ۴۵ میلیون تومان مشمول قیمت گذاری نمی‌شوند و شرکت‌های عرضه کننده باید قیمت نهایی مصرف کنندگان را اعلام کنند.

تابش افزود: تا ۳۱ مرداد امسال هیچ خودرویی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود و همه قرارداد‌های فروش از جمله فروش فوری ۳۰ روزه و قطعی تا این تاریخ باید به قیمت منعقد در قرارداد‌ها تحویل شود.

قرارداد‌های فروش قیمت قطعی بدون حتی یک ریال افزایش به مصرف کنندگان تحویل داده می‌شود

در این ارتباط هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی ماه سال جاری قرارداد‌های فروش ایران خودرو با افزایش ۳۰ درصد خواهد بود گفت: در قرارداد‌های فروش قیمت قطعی، خودرو‌ها بدون حتی یک ریال افزایش به مصرف کنندگان تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران خودرو در سال ۹۳، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد خود را فروخت افزود: هم اکنون بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان ملک در ایران خودرو برای فروش وجود ندارد.

یکه زارع با بیان اینکه قرارداد‌های فروش پژو پارس تا دو ماه دیگر اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در پی آن هستیم تا شرکت‌های قطعه ساز را با شرایط خوب به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ۹۸ شاهد ایجاد توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: ایران خودرو نرخ‌ جدید برخی محصولات خود را منتشر کرد 


حال به سراغ نمایشگاه داران در سطح شهر رفتیم تا حاشیه بازار خودرو را مورد بررسی قرار دهیم، طبق نظر کارشناسان باید با افزایش عرضه و همچنین بالاتر رفتن تولید خودرو، فاصله قیمت ها بین بازار و درب کارخانه به تدریج کاهش یابد.

عرضه محدود خودرو، شروع کننده اختلاف عجیب بین قیمت کارخانه و بازار شده است

فریور مرادی یک از فعالان بازار خرید و فروش خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، با اشاره به ضرورت نظارت هر چه دقیق‌تر بر موضوع کیفیت خودرو‌های داخلی و لزوم ارتقای آن اظهار کرد: بازار خودرو توان  و کشش چنین افزایش قیمت هایی را ندارد. شاید افزایش قیمت به دلیل افزایش هزینه ها منطقی باشد اما این مقدار افزایش نرخ خودرو، قدرت خرید مشتریان را از بین می برد.

این فعال بازار خودرو افزود : شرکت های خودروسازی در چند وقت اخیر چندین طرح پیش فروش خودرو به صورت نقدی و اقساطی در اختیار مردم گذاشتند اما متاسفانه به اندازه تقاضا، عرضه نداشتند که همین امر شروع کننده اختلاف عجیب قیمت بین کارخانه و بازار شده است و اگر شرایط  به همین شکل ادامه پیدا کند وضع موجود بدتر می شود.

افزایش عرضه خودرو، رونق را به بازار بر می گرداند

محمدرضا فخرآبادی یکی  از نمایشگاه داران خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، گفت: عرضه خودرو در بازار کم است و در صورت  افزایش قیمت خودرو باید نیاز بازار تامین شود تا فاصله قیمتی زیادی که بین کارخانه و بازار است از بین برود. افزایش قیمت خودرو های داخلی در این زمان کار درستی نیست و کاهش توان مردم برای خرید این خودروها را به دنبال دارد.

فخرآبادی افزود : در حال حاضر خیلی از پارکینگ های خودروسازان تبدیل به انباری پر از خودرو شده و این موضوع باعث افزایش قیمت ها شده است؛ چرا که خودروسازان دنبال حاشیه سود بالا هستند و از عرضه محصولات خودداری می کنند.

وی تاکید کرد: هم اکنون رکود در بازار وجود دارد و شاید افزایش عرضه و ارائه تسهیلات بتواند مشکل گشای این آشفتگی بازار باشد.

باید شرایط رقابتی برای خودروسازان ایجاد شود تا مردم راحت تصمیم بگیرند

عبدالله رضیان عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، تصریح کرد: واقعیتی که در کشور ما وجود دارد این است که قیمت خودرو به واسطه افزایش قیمت ارز تا دو برابر یا بیشتر بالا رفته است و از طرفی کاستی‌هایی که در بحث کیفیت وجود دارد که هنوز  رفع نشده است.

وی ادامه داد: باید یک شرایط رقابتی ایجاد شود تا مردم بتوانند هم از نظر کیفیت هم از نظر قیمت، خودرو مناسب در اختیار داشته باشند. نظارت باید وجود داشته باشد تا هم کیفیت خودروها افزایش پیدا کند و هم با عرضه مناسب، کمبود های بازار خودرو رفع شود. در این شرایط منافع دوطرف باید در نظر گرفته شود هم منافع مردم به عنوان مصرف کننده و هم شرکتی که تولید کننده است.

تجربه تلخ سال ۸۴ بازار خودرو فقط با افزایش عرضه حل شد

وحید معظمی یکی از نمایشگاه داران خودرو با اشاره به افزایش قیمت خورو در کارخانه اظهار کرد: قیمت خودرو در بازار طی ماه‌های گذشته روند افزایشی داشته و کمبود عرضه از سوی خودرو سازان به این افزایش قیمت دامن زده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان طی روز‌های گذشته در صورتی که منجر به عرضه بیشتر خودرو شود می‌تواند قیمت بازار را ثابت نگه دارد.

معظمی تصریح کرد: در سال ۸۴ تجربه افزایش شکاف قیمت میان نمایندگی و بازار خودرو وجود داشت که عرضه خودرو با قیمت کمتر نسبت به بازار، میان تقاضا و عرضه تعادل ایجاد کرد.

وی ادامه داد: بازار کشش افزایش قیمت بیشتر از این نرخ‌های فعلی را ندارد و نیاز است ضمن عرضه خودرو از افزایش کاذب قیمت‌ها جلوگیری کرد.

این فعال حوزه خودرو بیان کرد: خودروسازان در کنار افزایش قیمت خودرو باید به سمت شیوه‌های جدید فروش خودرو مانند فروش قسطی با سود کم رو بیاورند تا ضمن کاهش فشار بر مشتریان، بازار خودرو را از التهاب خارج کنند.

نتیجه جلسه کارگروه مجلس، مصوبه ستاد تنظیم بازار درباره قیمت خودروهای پیش فروش شده را تغییر می‌دهد

بر اساس این گزارش طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، خودروسازان در تعهدات پیش فروش عادی که تاریخ‌های سررسید قرارداد آن‌ها تا ۳۱ مردادماه ۹۷ است به قیمت‌های مصوب مورد عمل در موعد تحویل (مندرج در فرم قرارداد) ملزم هستند و نباید افزایشی نسبت به قیمت‌های مصوب داشته باشند. برای تعهدات پیش فروش عادی با قیمت زمان تحویل که تاریخ‌های سررسید قرارداد آن‌ها بین یک شهریور تا ۳۰ دی ماه امسال است با لحاظ ارزش روز ودیعه مشتری، و افزایش‌های ناشی از تغییرات هزینه‌ای برای شرکت‌های خودروساز اعم از مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز محاسبه و دریافت کنند.

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا ممکن است نتیجه جلسه دوشنبه این هفته کارگروه مجلس، مصوبه ستاد تنظیم بازار را تغییر دهد، توضیح داد: قطعا؛ تصمیمی که در این جلسه اتخاذ می‌شود با تصمیم مسئولان متفاوت خواهد بود. اگر قرار بود درباره نحوه واگذاری خودرو‌های پیش فروش شده و... تصمیم گیری توسط مسئولان انجام شود تشکیل کارگروه متشکل از نمایندگان مردم در مجلس، شرکت‌های خودروسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی ضرورتی نداشت.

وی افزود: در جلسه‌ای که امروز دوشنبه برگزار می‌شود تصمیمات نهایی درباره مسائل صنعت خودرو اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
من خودم يكدستگاه جك اس 5 اتومات در خردادماه امسال از كرمان موتور طي قرارداد با قيمت قطعي خريداري نمودم جهت تحويل در بهمن ماه ولي متاسفانه نه تنها تاكنون دعوت نامه تحويل خودرو برايم ارسال نشده (بنابر اظهارات نمايندگي در سال آينده تحويل خواهد شد) بلكه اعلام شده كه خودرهاي اين شركت مبلغي حدود 35 ميليون تومان براي تمامي خودروهاي افزايش قيمت داشته و اين موضوع حتي شامل قراردادهاي قيمت قطعي نيز مي باشد.چرا كسي بر خودرو سازان نظارت ندارد تا از حقوق مردم و صرف كننده حمايت نمايند؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام: وزير محترم صمت فرمودند تا 30 دي ماه، درصورتي بنده در خرداد ماه امسال يك خودرو با قيمت قطعي از كرمان موتور خريدم با تحويل بهمن ماه، درحال حاضر هم كرمان موتور جهت پيش فروش هاي قطعي خودش افزايش قيمت داده است.مبلغي حدود 35 ميليون لطفاً پيگيري نمائيد. باتشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
من خودم يكدستگاه جك اس 5 اتومات در خردادماه امسال از كرمان موتور طي قرارداد با قيمت قطعي خريداري نمودم جهت تحويل در بهمن ماه ولي متاسفانه نه تنها تاكنون دعوت نامه تحويل خودرو برايم ارسال نشده (بنابر اظهارات نمايندگي در سال آينده تحويل خواهد شد) بلكه اعلام شده كه خودرهاي اين شركت مبلغي حدود 35 ميليون تومان براي تمامي خودروهاي افزايش قيمت داشته و اين موضوع حتي شامل قراردادهاي قيمت قطعي نيز مي باشد.چرا كسي بر خودرو سازان نظارت ندارد تا از حقوق مردم و صرف كننده حمايت نمايند؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۷
این خودروسازا و دلالا دارن گرون فروشی اشون رو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام: وزير محترم صمت فرمودند تا 30 دي ماه، درصورتي بنده در خرداد ماه امسال يك خودرو با قيمت قطعي از كرمان موتور خريدم با تحويل بهمن ماه، درحال حاضر هم كرمان موتور جهت پيش فروش هاي قطعي خودش افزايش قيمت داده است.مبلغي حدود 35 ميليون لطفاً پيگيري نمائيد. باتشكر
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۷:۱۱ ۲۹ دی ۱۳۹۷
خودمردم مقصر هستن.ایران خودرو پیش فروش میذاره تا شب ظرفیتش تکمیل میشه تازه قیمتشم مشخص نیس چیه.همه به فکر دلالی افتادن.باید نخریم تا عدالت برقرار بشه
Iran (Islamic Republic of)
الی
۲۲:۴۰ ۲۶ دی ۱۳۹۷
همه تون فقط بلدین حرف بزنین.
Canada
سینا
۱۶:۲۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
با نخریدن وبا تحریم کردن خرید خودرو فکر میکنین چیزی درست میشه ؟ داریم اشتباه می کنیم وبا غر زدن هیچی درست نمیشه با نخریدن کارخونه های تعطیل میشن قطعه ساز تعطیل میشین بعدش عده ای بیکار میشن بازار ازاینی هم که هست میره توی رکود پس باید عادی برخورد کرد خرید کرد وبهتره ماشینی بخرین که کیفیت بالاتر از ماشینهای سایپا وایرانخودرو کیفیتش مثل ماشین های برندو قیمتش از ماشین های لوکس کمتره بنظر من چری میتونه گزینه خوبی باشه
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۵:۳۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
بنظرم اگه کسی قصد خریدن خودرو داره بهتره تا قبل از گرونی بازار شب عید خودرو رو بخره.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۵:۳۳ ۲۶ دی ۱۳۹۷
با توجه به افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت خودروها طبیعیه
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۵:۲۸ ۲۶ دی ۱۳۹۷
با این افزایش قیمت خودرو شرکتها می بایست به سمت فروش اقساطی برای جذب مشتری برن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۰ ۲۶ دی ۱۳۹۷
من نمیفهمم خودرو!!!( فرغون) زیر 45 میلیون رو چرا باید 5 درصد حاشیه بازار بدن.

این پراید و تیبا که دیگه مال ما زیر خط فقر ی هاست .
سازمان حمایت اصلا هیچ کاری برا مردم نمیکنه.
باید خودرو های قشر ضعیف رو نهایتا 15 درصد افزایش بدن .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کامبیز
۱۰:۳۱ ۲۶ دی ۱۳۹۷
بنظرم اگه کسی قصد خریدن خودرو داره بهتره تا قبل از گرونی بازار شب عید خودرو رو بخره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۶ دی ۱۳۹۷
نخرید
Canada
احمد
۱۶:۲۵ ۲۵ دی ۱۳۹۷
بنظر من با نخریدن باعث میشیم فقط یه عده دیگه از کار بیکار بشن وباعث نارضایتی در سطح جامعه میشیم بنظر من باید به کمک هم این بحران را برطرف کنیم حالا اگه این 4تا شرکت هم بسته بشن هیچ مشکلی از مردم حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۶ دی ۱۳۹۷
بله
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۵۸ ۲۵ دی ۱۳۹۷
ارز دولتی تخصیص داده شده به خودرو ساز ها متوقف شده پس افزایش قیمیت طبیعی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۵ دی ۱۳۹۷
نمیدونم چه فرقی بین شهریور و مرداد هست که باید خریداری که یک سال قبل پنجاه درصد پول خودرو داده باید امروز دو برابر ماشینو باهاش حساب کنن
اصلا مبنای تا آخر مرداد از کجا اومده
Switzerland
محمد
۱۴:۳۰ ۲۵ دی ۱۳۹۷
من نمیفهمم با توجه به افزایش قیمت همه کالاها، چرا مردم انتظار دارن قیمت خودروها زیاد نشه. قیمت اکثر کالاها دو تا سه برابر شده پس طبیعیه که تو این شرایط قیمت خودروها هم افزایش پیدا کنه
Netherlands
جعفر
۱۴:۱۸ ۲۵ دی ۱۳۹۷
ایران خودرو و سایپا فقط از مردم پول میگیرند کیفیت که ندارن بازم این چینیا بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۱:۰۴ ۲۵ دی ۱۳۹۷
سلام دوستان طبق قانون اساسی کشور قانون به ما سبق نمیشود افزایش قیمت طی این چند روز صورت گرفته نه از مرداد ماه که بخواهند کارهای خود را توجیح کنند این بر خلاف قانون است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۵ دی ۱۳۹۷
منم نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۰:۵۴ ۲۵ دی ۱۳۹۷
بازم مردم هجوم بردن پیش فروش خریدن
ایران‌خودرو روز گذشته ۲۰ هزار دستگاه محصول را پیش‌فروش کرده که تا لحظه تنظیم این خبر، بیش از ۱۸ هزار دستگاه آن فروش رفته است. البته به‌نظر می‌رسد خودروهای باقیمانده نیز تا آخر وقت دیروز به فروش رفته باشند
Germany
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۵ دی ۱۳۹۷
مردم کجا بود. این پیش فروشا فقط برا تحریک مردمه و افزایش قیمت. مردم با افزایش مشکلی ندارن
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۵ دی ۱۳۹۷
تنها کسانی که بفکر بازار خودرو هستند ارگانهایی اند که پول خوب میگیرند بیچاره مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۵ دی ۱۳۹۷
حسابوکتابی نیست تامیتونید گرون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۵ دی ۱۳۹۷
ما هم ميايم ثبت نام ميكنيم.
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۰۹:۳۱ ۲۵ دی ۱۳۹۷
افزایش قیمت یه مسئله هستش، تحویل دادن ماشین به نظرم خیلی مهم تر هستش
هر تاخیری که در تحویل وجود داشته باشه فقط باعث میشه که مشتری ضرر کنه و هر روز ارزش پولش پایین بیاد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بهمن
۰۹:۱۸ ۲۵ دی ۱۳۹۷
به نظرم اگه کسی برنامه خرید خودرو داره بهتره تا قبل از بازار شب عید که همه خودروها گرون تر می شن این کار رو انجام بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۵ دی ۱۳۹۷
آقا ماشین نخر بزار ورشکست بشن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۵ دی ۱۳۹۷
من نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۸:۴۵ ۲۵ دی ۱۳۹۷
دو ساله دارم پس انداز می کنم ماشین بخرم. هر وقت که می خواد پس اندازم تکمیل بشه تا ماشین بخرم ، ماشین گرون می شه، کاش قدرت خرید و سطح رفاه مردم هم مثل قیمت ها افزایش پیدا می کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۴۰ ۲۵ دی ۱۳۹۷
دولتی که نتونه نه نمیخواد کنترل کنه و به داد مردم برسه چه انتظاری ازش میره. اونم تنها مشکل بازار خودروهای ایران خودرو و یا سایپا باشه نه همه جا اینجورییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۵ دی ۱۳۹۷
دباره گرونتر میشه تا 1 هفته دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۵ دی ۱۳۹۷
منم نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۵ دی ۱۳۹۷
خدایا از درگاه توهم ناامیدشدیم .چرا اینقد ظلم ، ولی کس جوابگو نیست .تاکی ،تاکجا،دیگه نمدانیم چی بگیم به کی بکیم .جز مردن چاره دیگری نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۵ دی ۱۳۹۷
پس بهتره مردم کلا بی خیال شوند یامردانه همت کنند ونخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۲۵ دی ۱۳۹۷
اسم سازمان حمایت از مصرف کننده باید عوض بشه این چه جوری کار خودروساز تایید کرده دوسال پیش قیمت ماشین تو بازار کمتر از نمایندگی بود خودرو سازها ماشین هاشون 5درصد زیر قیمت بازار میدادن؟که الان دارن به بهانه اش قیمت زیاد میکنن
United States of America
مریوان
۰۲:۰۳ ۲۵ دی ۱۳۹۷
خداشاهده اگه مردم متحد بشن،100درصد قیمتش میاد پایین ولی افسوس هیچکس گوشش بدهکار نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۹ ۲۵ دی ۱۳۹۷
شکستشون نزدیکه الکی وقت تلف کردن قیمت ببرن بالا صبر کنید کارشون تمومه فعلا نخریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۵ دی ۱۳۹۷
من نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۰۰:۰۸ ۲۵ دی ۱۳۹۷
واقعا نمیدونم . بابا ما کلا منتاژ میکنیم حالا هم که همه جمع کردن رفتن چیرو میخوان سر هم کنن تحوبل بدن به مردم. اصلا بزار ۲۰۶ بشه یک میلیارد .اصلا ندارن که بخوان تحویل بدن بابا . شما کجای کارین سرکارین ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۵ دی ۱۳۹۷
انشالله که به همین زودی ورشکست خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
علی احمدی
۰۰:۰۵ ۲۵ دی ۱۳۹۷
**حتما بخوانید**دولت ۱۵۰۰۰ میلیارد به ایران خودرو وسایپا وام داد سوال: صاحب اینها خودت دولته ، دقت کنیددسته کم ۲۰۰۰۰۰ هزار نفر بین ۲۰تا ۳۰ میلیون پول پیش به مدت ۸ ماه به اینها میدن خودتون حساب کنید چه کلاه گشادی سر مردم بیچاره گذاشتن برا بالا بردن قیمت نخرید نخریییییییید تا قیمت شکسته شه مجبورا قیمت بیارن پایین صبر کنید کارشون تمومه نخریییییییییید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۵ دی ۱۳۹۷
من نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۴ دی ۱۳۹۷
کدام خودروی ایرانی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۴ دی ۱۳۹۷
دیگه نمیدونم چی کار باید بکنم .با چندرقاز حقوق پول جمع کردیم که ماشین بخریم . تو ارزونی پیش فروش کردیم.الان باید چوب بی کفایتی دولت بخوریم هیچکس هم پاسخگو نیست.حقوق ظالمانه .عرضه محصولا ت ظالمانه.تورم اینجوری .خودشون بگن ما چی کار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۵ دی ۱۳۹۷
توکل بر خدا کن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۰۹ ۲۴ دی ۱۳۹۷
تورو‌خدا‌ظلم‌نکنی‌من‌پارسال‌برج‌۱۲‌برا‌پراید۱۱۱‌ثبت‌نام‌کردم‌تحویلیشهریور‌ماه‌هنوز‌دعوتنامه‌نفرستادن‌میخان‌افزایش‌قیمت‌بدن
سایپا‌دوماه‌پیش‌دعوتنامه‌های‌۱۳۱مهر‌ماه‌‌بدون‌افزایش‌قیمت‌فرستاد
الان‌میخاد‌شهریورها‌را‌افزایش‌‌بده
تورو‌خدا‌مسئولین‌‌به‌داد‌مردم‌برسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷
وزیر صنعت در یک برنامه زنده پاسخ گوی مردم باشن ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۶ دی ۱۳۹۷
دلت خوشه
Iran (Islamic Republic of)
همی
۲۲:۴۷ ۲۴ دی ۱۳۹۷
متاسفانه دولتم با اوکی دادن به گرانیه خودرو, تمام قد فقط پشت خودرو ساز در اومده و اصلا مردمو مصرف کننده رو حسابم نکردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۵ دی ۱۳۹۷
من نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی با غیرت
۲۲:۲۹ ۲۴ دی ۱۳۹۷
شرکت های خودروساز داخلی باید پا برجابمونن چون:
1- عده ی زیادی دارن از رانت این شرکت ها سود می برن
2- عده ی زیادی از آقازاده ها به عنوان مدیر دارن حقوق و پاداش نجومی میگیرن
3- اکثر نیروهای مازاد شرکت ها به دلیل پارتی و رابطه استخدام شدن نه ضابطه و شایسته سالاری و باید ماهانه حقوق و مزایاشون پرداخت بشه
4-چون اکثر مسئولین دلسوز مردم نیستن بلکه نگران جایگاه و مقامشون هستن!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۵ دی ۱۳۹۷
من نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۲۲:۰۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
ماشیناتونو ۳۰ تا۸۰ درصد گرون کردین اونوقت بازار رونق میگیره اینا کجا درس خوندن! بدو برو ثبت نام کن
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۲۱:۵۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷
من یک سوال دارم چرا ما نیاید بتونیم ماشین خارجی شوار شویم چرا دولت حق گمرکی را به صفر نمی رساند تا مردم بتونند ماشین باکیفیت سوار شوند این ظلم اشکار به مردم است با حق کمرکی برداشته بشود تا ماشین سازان ما در قالب رقابت بتونند خودرو شون بفروشند اگه حق کمرکی برداشته بشه فطعا توایران خودروسازان مجبور می شوند ماشین باکیفیت تحویل بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷
جایگاه قوه قضاییه و تعزیرات با اینهمه شکایت از خودرو سازان کجاس واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۱:۴۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷
ادم نادان میخواهد که این ماشین های گرون و بی کیفیت بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۴ دی ۱۳۹۷
ايراني غيرتمند؛ غيرت داشته و باش و ثبت نام نكن اين سري. بذار كمر قيمتها و به دنبالش كمر سودجوها و كمر مافياي خودرو بشكنه، بلكه خونواده هاي كم درآمد يه كم وضعشون بهتر بشه. كسي كه به فكر ما نيست، اقلا تو هموطن غيور با نخريدنت به اقشار ضعيف كمك كن، شايد يه كم مسئولين به خودشون بيان و به داد ملت برسند.
Iran (Islamic Republic of)
صدای ملت
۲۱:۱۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷
هیچ دولتی تو ایران تا حالا زورش به مافیای خودرو سازی نرسیده ، کلاً ما چیزی به اسم صنعت خودروسازی نداریم ، یه مشت ماشینای بی کیفیت با تکنولوژی 50 سال قبل کشورهای دیگه رو به ما میندازن ، دولت هم یا دستش با اینا تو یه کاسه است یا می ترسه جلوشون وایسته و کلی کارگز بی کار رو دستش باد کنن ، صنعت خودروسازی مایه ننگ و سرشکستگی ، ای شرم بر شما که به مردم خودتون هم رحم نمی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۲۵ دی ۱۳۹۷
کدام مافیا بعضی از نهادها از خودرو سود می‌برند هر چه گران تر سود بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۵ دی ۱۳۹۷
من نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۴ دی ۱۳۹۷
از کجا بیارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۴ دی ۱۳۹۷
بلند تر بگو مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
امیر دالوند
۲۱:۱۰ ۲۴ دی ۱۳۹۷
سلام،مگه نظر ما مهمه،سر خودمونو ب درد میاریم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۴ دی ۱۳۹۷
علت گرونی خودرو خود مردم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۴ دی ۱۳۹۷
لعنت به هر کی بخره همونه ک باعث گرونی بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۵ دی ۱۳۹۷
بنده خدایی که زن وبچه داره و ماشین نیاز داره نمی تونه نخره
اون هایی که می خوان سرمایه گذاری کنن باعث گرونی شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۴ دی ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست.....
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۲۰:۰۷ ۲۴ دی ۱۳۹۷
امیدوارم یک طرحی اگر میشود تصویب شود که بگویند "هر ایرانی یک خودرو" و همه صاحب
این چهارچرخ پر ماجرا شوند...
الان خیلی از خانواده ها هستند که هنوز صاحب خودرو نشده اند و امیدوارم هرچه زودتر مشکلاتشان برطرف شود ان شاءالله.
Germany
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۴ دی ۱۳۹۷
تو هر خونواده یه دلال هس.کدومتون تو فروش خونه یا ماشین یا هر چی صادق بودین؟ همه تو هر زمینه ای فقط میخواستن ارزون بخرن گرون بفروشن.
Iran (Islamic Republic of)
یکی که رفته ماشین نوشته
۱۹:۳۷ ۲۴ دی ۱۳۹۷
من فروردین ماشین نوشتم تحویل مهر اما ماشین منو تحویل ندادن که گرونش کنن بعد تحویل بدن... خب سر موعد تحویل میدادین که به گرونی نخوره... حرف گرونی ماشین از آخر آبان به بعد شد چراماشین منو مهر تحویل ندادید؟؟؟؟؟ ... اگه میگید ماشین برای تحویل ندارید چرا فروش فوری میذارید و مارو توی صف نگه میدارید؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
اینا همش بازی یه دولت با خودروساز دستشون تویه کاسه ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۵ دی ۱۳۹۷
وقتی من نخرم اونا می خوان چیکار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷
با این روش پیش فروش که تحویلش ۷ یا ۱۰ ماه دیگست فقط دلالا میخرن مردم عادی نمیتونن ایرانخودرو هنوز از دلال ها حمایت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۴ دی ۱۳۹۷
امروز زنگ زدم نمایندگی ایران خودرو پیش فروش برای سال جدید داشت گفت که این قیمتهایی که الان اعلام کردیم باز هم برج 1 سال 98 قیمتها باز بالا میرود این عدالت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۶ دی ۱۳۹۷
نخرید برادر نخرید
Iran (Islamic Republic of)
مستمند
۱۸:۴۷ ۲۴ دی ۱۳۹۷
مردم فهیم ایران باید بدو نن که چاره کار نخریدن است!!!! نخریدن!!!! نخریدن!!!!
وقتی برای ثبت نام محصولات ایرانخودرو با تحویل در اسفند ۹۸ صف بسته میشه معلومه این ها چکار میکنن!!!!!
کو حمایت از مصرف کننده؟؟؟؟؟؟
مگه میشه دولت خودش هم ناظر باشه!!! هم تاجر!!!
آخه کدوم عقل سلیمی این تناقض رو باور میکنه!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۵ دی ۱۳۹۷
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۵ دی ۱۳۹۷
وقتی من نخرم دیگه از اونها کاری ساخته نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۸ ۲۴ دی ۱۳۹۷
قیمت و ارزش ماشینهای ایرانی پراید سه میلیون تومان ۴۰۵ سمند پنج میلیون تومان ال ۹۰ و دنا ۷ میلیون تومان برلیانس و پارس ۶ میلیون تومان اینها قیمت واقعی ماشینهای ایرانیست مردم نخرید چون تست ایرودینامیک نشده و بی کیفیته واقعا آمار تلفات جاده ای بالاست پس با قیمت دلار مقایسه نکنید فقط ارابه مرگ میدن تحویل مردم بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۸:۱۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
ما که خرداد97 206 پیش خرید کردیم که خرداد 98 تحویل بگیریم یعنی مشمول افزایش قیمت نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۴ دی ۱۳۹۷
حلا برادر من اگه خودروی شما سفر نباشه امورات شما نمیگذره؟همون شما هاید که این دوشرکت به این شکل عمل میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۴ دی ۱۳۹۷
(سفرنه صفر)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۴ دی ۱۳۹۷
برو انصراف بده. تورو هر كي ميپرستي انصراف بده قيمتها بياد پايين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۴ دی ۱۳۹۷
فقط تحریم.نخریم.تا ادب شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۴ دی ۱۳۹۷
وقتی ملت تند تند خودروهای بی کیفیت میخرن با هر قیمتی و باهر کیفتی اونم دوست داره بفروشه اونم گرون اگه بده نخرید
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۷:۱۹ ۲۴ دی ۱۳۹۷
کدوم کاهش قیمت امروز ایران خودرو هایما اس 5 را با قیمت 160 میلیون به فروش گذاشت این خودرو را با این قیمت مشود در بازار پیدا کرد
چرا از وزیر صنعت پاسخ نمی خواید؟
چرا از رئیس سازمان حمایت پاسخ نمی خواید؟
چرا از خودرو سازها پاسخ نمی خواید؟
چرا خودرو تا 31 مرداد با قیمت قبله و از 1 شهریور افزایش 30 تا 100 درصدی داره
چرا تبعیض؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۵ دی ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۴ دی ۱۳۹۷
با این فشار سختی که به ملت تحمیل می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۴ دی ۱۳۹۷
ملت نخرید،؟ هرچیز گران رانخرید، ایران خودرو وسایپا بااین قیمتهای مسخره وکیفیت مسخره ،فکر می کنند نوبرشو آوردن؟؟!! هربارازدفعه قبل گرانتر!!!!چرا؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۴ دی ۱۳۹۷
سالی چند هزار تلفات جاده ای داریم تو دنیا مسخره شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۴ دی ۱۳۹۷
تحررررررررررريم كنيد
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۶:۲۵ ۲۴ دی ۱۳۹۷
مدیران دو خودرو ساز به همراه سازمان حمایت از فقط خودرو ساز بخاطر ظلمی که به مردم میکنن باید محاکمه بشن.اونها باهمدستی هم و احتکار خودرو و تحویل ندادن خودرو به بهانه های مختلف و افزایش بی رویه خودرو حتی تا صد درصد و همچنین عمل نکردن به ماده 4 که قانون خودشون هست در قراردادهای پیش فروش مرداد به بعد دارن ظلم بزرگی به مردم میکنن و از قوه قضاییه میخواهیم این بی کفایتان را محاکمه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۴ دی ۱۳۹۷
با پول پراید الان تو آلمان بنز کلاس درجه 3 میدن....آقا تورو خدا نخرید نخرید.....
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۵:۴۵ ۲۴ دی ۱۳۹۷
اینا همش مردمو گول زدن ک قطعه نداریم چن هزار نفر بیکار شده خواستن گرون کنن ک کردن الانم تحویل فوری میفروشن در حالی ک طرف باید تیر ماشینشو تحویل میگرفت الان دی ماه هنوز خبری از ماشین نیست پس ملت متحد شید انصراف بدید ب ولله خودشون ارزون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۴۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷
چرا ماشینایی ک خودشون تحویل ندادن گرون کنن افزایش قیمت میخوره:/ ظلم از این اشکار تر خب مگ ما گفتیم تحویل ندید
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۵:۴۲ ۲۴ دی ۱۳۹۷
رونق چی ..... میخواستن ماشینو گرون کنن....
اول ماشین ندادن تا قیمت بازار تا .... رفت مثل پژو ۴۰۵ تا ۵۵ رفت الان کردن ۴۴ قیمت کارخونه مردم بگن ارزون شده وای....شد مثل دلار که کردن ۱۹ هزار بعد شد ۱۱ هزار مردمم خوشحال ک شده ۱۱ هزار ...
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۳۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
میری وسیله ای بخری میگن قبلاً دلاربود حالاشده خودرو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
فعلا ملت شاکی اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۴ دی ۱۳۹۷
سلام من اینجا به نتیجه‌ی که رسیدم این بود که 99%مردم میگن خودرو نخریم تحریم کنیم پس خواهشا حرف دیگه بسته عمل کنیم عمل امروز دیگه روز عمل آقا نخریم و نگزاریم بخرند و سلام
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۵:۲۰ ۲۴ دی ۱۳۹۷
فقط خدا باید ما رو از دست دوشرکت خوردو ساز نجات بدهد،آقا ما اگر تولید ملی نخواهیم کیو باید ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
مردم ضعیف همیشه دنبال این هستند که بنشینند و نگاه کنند تا بلکه فرجی حاصل شود ولی مردم موفق کسانی هستند که فرج و موفقیت را خودشان بدست می آورند مگر اینکه بلایی آسمانی به سر اونها بیاد با شعار دادن فرجی حاصل نمیشود عمل باید کرد تا حاصل آید باری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۴ دی ۱۳۹۷
ای داد وبیداااااااااااااااادددددددددددددددد
Netherlands
علی
۱۵:۱۷ ۲۴ دی ۱۳۹۷
ایران خودرو و سایپا فقط بلدن از مردم پول بگیرن.کیفیت ندارن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۱۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷
عراق یه کشور جنگ زده هست برو ماشیناشون ببین ارزش پولشون که هر دیناریش الان 9تا ده هزار تومن ما هست با صد میلیون تا پنج شش ماه پیش میتونستی ولستر یا تیولی بخری الان ماشین مسخره چینی که یه زمانی میگفتیم افت زیاد دارن باید خرید........الانم مردم با متحد شدن برای یه بار هم که شده خودروساز داخلی خودمون رو تحریم کنیم تا به نتیجه برسیم ..فقط وفقط ما مردم مقصریم وسلام..نخرررررررررریدخواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۵ دی ۱۳۹۷
به مردم بگويى نخر بیشتر میخرند و هر چیزی گران شود بیشتر میخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۴ دی ۱۳۹۷
اگه کسی وجدان داشته باشه خودرو صفر نمیخره تا این ها برشکست بشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۲ ۲۴ دی ۱۳۹۷
گل گفتی بخدا داریم به خودمون ظلم میکنیم
Switzerland
جواد
۱۵:۱۱ ۲۴ دی ۱۳۹۷
من نمیفهمم با توجه به افزایش قیمت همه کالاها، چرا مردم انتظار دارن قیمت خودروها زیاد نشه. قیمت اکثر کالاها دو تا سه برابر شده پس طبیعیه که تو این شرایط قیمت خودروها هم افزایش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۵:۲۵ ۲۴ دی ۱۳۹۷
توحتما خودروسازی؟؟!!چند بار افزایش قیمت؟؟چه میزان افزایش قیمت؟؟این خودروهای بی کیفیت که سایپا میسازه مخصوصاهمون قیمت قبلم زیاد بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
لطفا خودروسازها نظر ندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۴ دی ۱۳۹۷
قیمت خودرو را ده برابر گران کنند به شرطی که عوارض واردات خودرو حذف شود و مردم حق انتخاب داشته باشند.نه اینکه مردم مجبور به خرید خودروهای بی کیفیت و گران داخلی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۴ دی ۱۳۹۷
شما ببند آقا جواد قطعه سازی یا خودروساز
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۴ ۲۴ دی ۱۳۹۷
باید بیان برای خریدن خودروهای بی کیفیت التماس کنند مردم ما همه نقشه های خودروسازاها رو فهمیدن با یه تق وتوقی قیمت میبرن بالا .در گمرک باز کنید ببینم کی میاد خودرو شما روبگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷
بهمن ماه ۹۶ ساندروبا قیمت ۴۵م با تحویل مهر ۹۷ نوشتم!حالا بعد از چند ماه تاخیر و گذشت یکسال قیمت رو زدن ۱۰۰م! میگن خواستی بیا جایگزین با ۸۸درصد افزایش نخواستی اصل پول که ۲۰ م بوده با ۳م سود بگیر!!!!!این یعنی ایران امروز ما و حمایت از تولید ملی
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۴:۵۹ ۲۴ دی ۱۳۹۷
با نخریدن بخدا قیمت درست میشه کمرشون باید بشکونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۵ دی ۱۳۹۷
الان تو برنامه دیوار تهران دیدم اقا دیروز 23800 داده ماشین ثبت نام کرده امروز24800 می فروشه، خوب برادر من تو که نیاز نداشتی نمی خریدی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۷ ۲۴ دی ۱۳۹۷
نخرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
تا رفتارملت همین است اوضاع همین است
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۱۴:۴۷ ۲۴ دی ۱۳۹۷
آقای روحانی افزایش قیمت های خودرو رو امضا نکرد پس کی با چه اجازه ایی خودرو ها رو گرون کرده کی به داد مردم می رسه
India
heidarbaba
۱۴:۴۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
تمامی شرکت های خودرو سازی برای بقا باید اینکار رو میکردند. مشکل جای دیگه اس. همه چیز گرون شده. من نمیدونم چرا همه فقط به خودرو گیر دادیم. اقا دور بر رو نگاه کنید. مایحتاج اصلی مردم انقدر گرون شده که تو اون مودن. حالا یه نفر خودرو نمیخره یا تعویض نمیکنه اما نمیتونه گوشت و مرغ ... رو نخره. خودروساز هاهم زیر فشلر تورم هستن و از اول این ازایش قیمت مشخص بود. هرکسی هم که میگه خودروسازا بی دلیل افزایش قیمت دادن داره الکی دست و پا میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۴ دی ۱۳۹۷
خب يه دور ايجاد شده، اقزايش قيمت خودرو باعث تورم ساير اجناس ميشه و افزايش قيمت ساير اجناس باعث بالا رفتن قيمت خودرو
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۵:۴۰ ۲۴ دی ۱۳۹۷
بروید از ژاپن مدیر بیارید بهره وری رو ببرن بالا نه قیمتهارو
Iran (Islamic Republic of)
Allianz
۱۴:۴۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
در این دو خودرو سازی باید بسته بشه
اونم فقط توسط مردم و از طریق اتحاد و نخریدن این خودروهای بی کیفیت.
از ما گفتن بود
Iran (Islamic Republic of)
احمدشون
۱۴:۴۵ ۲۴ دی ۱۳۹۷
مردم ایران اتحاد دارن
اما متاسفانه خیلی دیر به اتحاد همگانی میرسن
مردم ایران زمان جنگ 8ساله با جان و دل مبارزه کردن و نتیجه ش پیروزی بود
الان هم جنگ اقتصادی هست.
راهکار مبارزه با جنگ اقتصادی چیه؟
وظیفه دولت چیه : تولید از منابع ملی و به خودکفایی رسیدن
وظیفه ملت چیه : نخریدن کالا بی کیفیت داخلی و خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۴ دی ۱۳۹۷
هرجای دنیابگی ۴سال کارمیکنم وکلی فشارمیارم هیچی خرج نکنم مرگ برامریکا
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۴:۴۰ ۲۴ دی ۱۳۹۷
دولت بجایی اینکه بیاد از تولید کنندها حمایت کنه با بی ثبات کردن قیمت ارز هم به تولید کننده خسارت می زنه هم به مصرف کننده واقعی الان هم که همه چی گرون شده کدوم تولید کننده می تونه با قیمت پایین محصولشو تولید کنه ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۴ دی ۱۳۹۷
ممنون آقای روحانی که فقط از سرمایه دار حمایت میکنی،مردم برن بمیرند برا کی اهمیت داره،البته حقمونه، خودمون انتخاب کردیم
Iran (Islamic Republic of)
کاربر سایت
۱۴:۲۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
علی برکت اله
Iran (Islamic Republic of)
حامد رها
۱۴:۱۲ ۲۴ دی ۱۳۹۷
اگر کسی اقتصاد خونده باشه میداند که با افزایش عرضه قیمت ها شکسته و پایین میآید همانطور که دیدید با عدم عرضه خودرو ها قیمتها بالا رفت پس گران کردن خودرو جهت پایین آمدن قیمت ها یک عوام فریبی ودروغ بزرگ است خودرویی که یکسال به اسم مشارکت در تولید پول بدهی و در آخر در موعد تعیین شده تحویل نگردد یک کلاه برداری بزرگ است و لا غیر اگر ارزش خودرو بالا رفته پس سود مشارکت هم باید بالابرود تازه مگر بانک مرکزی و دولت رقم تورم رازیر 30 درصد اعلام نکردند چرا برخی خودرو ها مثل ساندرو 120 درصد از ابتدای سال تا کنون گران شده است بعد وقتی قیمت کارخانه با بازار تقریبا یکی است چطوری قیمت ها باید در بازار افت کند سود این مشارکت کجا ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۴ دی ۱۳۹۷
حمایت از تولید داخل این است که کمر ملت را بشکنید بدون بالا بردن درآمد ملت ؟
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۴:۰۰ ۲۴ دی ۱۳۹۷
خدایا به داد ما برس تو کشوری هستیم که ثروتنمد رو غنی تر میکنن متوسط رو فقیر و فقیر و میکشن
دیگه فریاد رسی نیست.....
۱۲
آخرین اخبار