«زلمی رسول» رسما در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

زلمی رسول با حضور در کمیسیون مستقل انتخابات رسما در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

«زلمی رسول» رسما در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی رسول، پنجمین نامزد ریاست جمهوری افغانستان است که امروز (سه شنبه 24 جدی/ دی ماه) با حضور در کمیسیون مستقل انتخابات ثبت نام  کرد.

عبدالجبار تقوا، والی پیشین کابل و غلام‌علی وحدت والی پیشین بامیان به عنوان معاونان زلمی رسول در تیم انتخاباتی او حضور دارند.

زلمی رسول پس از ثبت نام به خبرنگاران گفت: ”با اتکا به خداوند توانا و با حمایت مردم نجیب افغانستان و با شعار وحدت ملی، عدالت، امنیت، صلح، شفافیت، اعتدال و برابری تعهد می دهیم که در برابر تبعیض، تعصب و نابرابری مبارزه نموده و در جهت استقرار صلح، امنیت و مردم سالاری مساعی همه جانبه به عمل بیاوریم.»

زلمی رسول در پاسخ به این پرسش که در تیم او «ریاست اجرائی» حضور دارد یا خیر گفت به این فکر است که پس از ۱۵ سال تغییراتی در قانون اساسی به وجود آید و این از صلاحیت مردم است که چه تغییراتی را می خواهند.

وی تاکید کرد که در حال حاضر بر اساس قانون اساسی کنونی به سوی انتخابات می رود.

گفتنی است که زلمی رسول در انتخابات قبلی ریاست جمهوری افغانستان نیز خود را نامزد کرده بود اما در دور دوم از عبدالله عبدالله حمایت کرد. وی پیشتر در سمت های مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه افغانستان در زمان حکومت حامد کرزی کار کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیم
۰۹:۱۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
این دفعه مردم باید به نامزدی ررای دهند خواستار خروج اشغالگران از افغانستان و وحدت ملی باشد