مدل جدید تأمین مالی بافت‌های فرسوده معرفی شد

ختایی گفت: با استفاده از مدل‌های جدید تأمین مالی در بافت‌های فرسوده و استفاده از روش تهاتری، می‌توانیم نوسازی بافت‌های فرسوده را سرعت ببخشیم.

مدل جدید تأمین مالی بافت‌های فرسوده رونمایی شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علاء‌الدین ختایی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان در حاشیه برگزاری اولین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کلید احیای بافت‌های فرسوده حضور فعال بخش خصوصی است، گفت: دولت باید راهکارهای لازم را برای استفاده حداکثری از پتانسیل‌های این حوزه فراهم کند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان با بیان اینکه تغییرات مدیریتی در بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی فضای مناسب‌تری را برای فعالیت‌ بخش خصوصی در حوزه بازآفرینی شهری فراهم می‌کند، گفت: استفاده از روش‌ تهاتری از مدل‌هایی است که در تأمین مالی بافت‌های فرسوده نقش بسیار مؤثری دارد.

وی ادامه داد: مکانیزم بهره‌گیری از روش تهاتری بر مبنای احیای بافت فرسوده، به روش محله محوری است، به طوریکه تولید در مقیاس بالایی صورت می گیرد. سپس این تولید به عنوان تن‌خواه گردان در دست توسعه‌گر و انبوه‌ساز قرار می‌گیرد و برای تخلیه هر بخش از محله فرسوده، آن واحدها را با ساکنان  محله تهاتر می‌کنند.

ختایی یادآوری کرد: پس از احداث بنای مشابه در بخش تخلیه شده، تن‌خواه برای تهاتر در اختیار بخش‌ها و محلات بعدی قرار می‌گیرد و به این شکل بافت‌های فرسوده بر اساس محله‌محوری، مرحله به مرحله با روش تهاتری امکان بازسازی پیدا می‌کنند، در این روش سرعت فعالیت‌ها بستگی به مقدار توسعه‌گر و توانمندی جذب فعالیت آنها دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان با اشاره به اینکه بازار تهاتر، مبتکر طرحی نو در مناسبات و مبادلات تجاری است که با اجرای روش نوین تهاتری تمام فعالیت‌های اقتصادی، معاملات بازرگانی و ... از طریق گردش اعتبار بین اعضا تحقق می یابد، گفت: در بازار تهاتر دیگر نیازی به عبور از مجاری محدود نقدینگی و مشکلات ناشی از آن نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: این طرح هم‌ اکنون در نظام پرداخت و دریافت بسیاری از مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی مرتبط در سطح ۶۵۰ کارخانه، انبوه‌ساز، بخش‌ کشاورزی، شرکت‌های بازرگانی و اشخاص حقوقی و حقیقی پیاده‌سازی شده است.

ختایی در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری فرصت بسیار مناسبی برای معرفی این روش‌های نوین به گروه‌هایی از جمله انجمن‌ها، تشکل‌های بخش خصوصی و ارگان‌هاست. امیدواریم بستر مناسبی برای استفاده از روش‌های جدید تأمین مالی در احیای بافت‌های فرسوده ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار