انعقاد قرارداد بومی سازی کاتالیست‌های ته مانده‌های نفتی/ نیازی به واردات هر گونه کاتالیست وجود ندارد

پژوهشگاه صنعت نفت امروز قرارداد بومی سازی و تولید صنعتی کاتالیست‌های هیدروکراکینگ و تصفیه هیدروژنی ته مانده‌های نفتی را با یک بخش خصوصی منعقد کرد.

قرارداد بومی سازی و تولید صنعتی کاتلیست‌های ته مانده‌های نفتی انعقاد شدبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پژوهشگاه صنعت نفت امروز قرارداد بومی سازی و تولید صنعتی کاتالیست‌های هیدروکراکینگ و تصفیه هیدروژنی ته مانده‌های نفتی را با یک بخش خصوصی منعقد کرد.

در حاشیه انعقاد این قرارداد جعفر توفیقی رییس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: موضوع کاتالیست یکی از موضوعات مهم برای صنعت نفت و پتروشیمی است و هر ساله مقدار زیادی ارز برای واردات کاتالیست‌های مختلف از کشور خارج می‌شود.

توفیقی ادامه داد: پژوهشگاه با حمایت شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تحقیقات و پژوهش‌های بسیاری را برای توسعه کاتالیست‌ها انجام داده است.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت افزود: در نمایشگاه صنعت نفت و گاز، تفاهم نامه‌ای برای تجاری سازی کاتالیست‌های هیدروکراکینگ و تصفیه هیدروژنی ته مانده‌های نفتی امضا شد و امروز به موازات آن قرارداد بررسی، تجاری سازی و توسعه دانش فنی این نوع از کاتالیست ها منعقد شد.

توفیقی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور به لحاظ تحریم‌های ظالمانه، کاتالیست از جمله مواردی است که در معرض محدودیت واردات قرار می‌گیرد و ساخت آن در داخل کشور بیانگر توانمندی کشور در شرایط کنونی است و نشان می‌دهد که می‌توانیم با استفاده از توانمندی‌های داخل با تحریم‌ها مقابله کنیم و امروز با قدرت می گوییم دیگر نیازی به واردات هر گونه کاتالیست وجود ندارد.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: اولین محموله از این نوع کاتالیست تا سال آینده به میزان ۱۵۰۰ تن به پالایشگاه شازند اراک تحویل داده می‌شود و بازدهی آن از نمونه‌های خارجی هم بیشتر است.

وی یادآوری کرد: قرارداد یاد شده به مدت ۱۰ سال و برای تولید سالانه ۲۵۰۰ تن کاتالیست خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار