فردا با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

طرح‌های گازرسانی استان کرمان در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب افتتاح می‎شود

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، چند پروژه گازرسانی در استان کرمان با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: روز دوشنبه (یکم بهمن‌ماه)، با حضور اسحاق جهانگیری و جمعی از مسئولان کشوری، خط لوله انتقال گاز کهنوج- جیرفت به همراه سه شهرستان و ۷۸ روستا، ۲ شهرک صنعتی و یک جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) در جنوب استان کرمان افتتاح می‌شود و مردم خونگرم این مناطق از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با افتتاح پروژه گازرسانی به شهرستان‌های جیرفت، نرماشیر، فهرج و دو شهرک صنعتی جیرفت و بم، زمینه بهره‌مندی بیشتر مردم جنوب و شرق استان کرمان از نعمت گاز فراهم می‌شود.

به گفته تربتی، خط لوله ۲۰ اینچی انتقال گاز کهنوج- جیرفت به طول تقریبی ۷۱ کیلومتر از نیروگاه شهر کهنوج آغاز و در ادامه از مناطق فاریاب و عنبرآباد عبور کرده و تا شهر جیرفت ادامه می‌یابد و افزایش بهره‌مندی مناطق شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی را به همراه دارد.

معاون وزیر در امور گاز ادامه داد: با افتتاح خط لوله یادشده، ظرفیت انتقال گاز تا ۷ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته و در نتیجه، گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنعتی این منطقه از استان کرمان، سرعت بیشتری می‌گیرد.

شایان یادآوری است که هم‌اکنون ۵۰ شهر و ۹۵۹ روستا در استان کرمان به شبکه سراسری گاز متصل هستند و از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

انتهای پیام/

ظرفیت انتقال گاز تا ۷ میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار