آموزش همگانی جهت دستیابی به محیط زیست سالم

اولین جلسه کارگروه آلودگی هوای استان درهفته هوای پاک برگزارشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی اکبری معاون امور عمرانی استانداری  با مهم خواندن مقوله هوای پاک و اهمیت اجرای قوانین مربوطه، به آلودگی هوا خصوصا آلودگی ناشی از پدیده گردوغبار با منشاء غرب و شمال شرق استان اشاره کرد و گفت: آموزش همگانی خصوصا ازسوی آموزش وپرورش و صداوسیما را جهت دستیابی به محیط زیست سالم و پایدار بسیار موثر خواند.
قربانعلی محمدپور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گزارش مبسوطی از وضعیت آلاینده‌های استان و اثرات آن بر محیط زیست شکننده این استان ارائه نمود و گفت:  از همه مدیران حاضر درجلسه خواستاریم تا با تمام توان برای داشتن محیط زیست بهتر همکاری کنند.
همچنین دادرس مدیرکل هواشناسی استان نیز پس از ارایه گزارش وضعیت هوای استان و روز‌های دارای گرد و غبار استان در طول سال وبرشمردن اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان و کلیه فعالیت‌های انسانی، خواستار اقدامات پیشگیرانه در این راستا شد.

درپایان این کارگروه، نصب ایستگاه آنلاین پایش کیفی هوا توسط شهرداری رشت درسال ۹۸، پایش مستمر مراکز فنی معاینه خودرو، پایش سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مراکز اداری، تجاری، خدماتی و... بامشارکت ادارات کل استاندارد و حفاظت محیط زیست، ارتقاءفرهنگ محیط زیستی جامعه باهمکاری صداوسیمای استان واداره کل آموزش وپرورش و همچنین مدیریت پسماند‌های عادی و کشاورزی به تصویب رسید.

انتهای پیام/آ

نصب ایستگاه آنلاین پایش کیفی هوا توسط شهرداری رشت

برچسب ها: هوای پاک ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.