اسماعیلی مطرح کرد؛

ضرورت توسعه ساخت و ساز‌های با کیفیت در داخل کشور

یک مقام مسئول بنیاد مستضعفان گفت: توسعه ساخت وساز‌های با کیفیت در داخل کشور زمینه ساز جذب سرمایه گذاران می‌شود.

به گزارش خبرنگارمسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیلی با بیان اینکه فعالان ساخت و ساز و سرمایه گذاران این حوزه باید به گونه‌ای فعالیت‌های خود را ادامه دهند که کشور‌های همسایه برای خرید یا اجاره ملک به ایران مراجعه کنند افزود: چنین اقداماتی زمینه ساز ارزآوری و افزایش اشتغال در حوزه ساخت وساز می‌شود.

اسماعیلی گفت: از دیدگاه گردشگری هیچ یک از کشور‌های همسایه پتانسیل‌های بالقوه گردشگری در داخل کشور را ندارد وچنین اقداماتی از طریق سیاست‌های درست و برنامه ریزی از سوی فعالان صنعت ساخت و ساز اجرایی می‌شود.

مقام مسئول بنیاد مستضعفان تصریح کرد: فعالان صنعت ساخت و ساز با در نظر گرفتن نیاز این گروه از مصرف کنندگان با تولید واحد‌های کیفی می‌توانند ضمن اشتغالزایی، نیاز این گروه از مصرف کنندگان را تامین و هم از خروج سرمایه از کشور به بهانه خرید مسکن در کشور‌های همسایه جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و سیاست مداران حوزه ساخت و ساز با وجود مشکلات اقتصادی برای اقشار متوسط و ضعیف کشور، برای حل تدریجی مشکلات این گروه از مردم اقدامات مهمی انجام داده اند افزود: متاسفانه بخشی از متقاضیان واحد‌های مسکونی در کشور علاقه‌مند به خرید واحد‌های مسکونی در مقاصد توریستی دیگر کشور‌ها هستند.

اسماعیلی توضیح داد: تجربه نشان داده که خرید ملک در کشور‌های خارجی به جز دردسر برای خریداران منفعت دیگری ندارد و تنها منجر به از دست رفتن سرمایه‌ی بخش قابل توجهی از خریداران و تشکیل پرونده‌های حقوقی برای آن‌ها می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به برنامه‌های معاونت ساختمان بنیاد مستضعفان در خصوص ساخت واحد‌های مسکونی توریستی از احداث یک پروژه بزرگ در کیش تا پایان سال خبر داد.

اسماعیلی توضیح داد: پروژه‌های ساخت وساز بر اساس الگوی کیفی طراحی معماری اجرا می‌شود و استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت مهم‌ترین برنامه‌های است که سازندگان باید دراولویت خود قرار دهد و با همکاری مراجع قانونی با توجه به اجرای پروژه در دو نوبت کاری برآورد می‌کنیم که کار صدور اسناد مالکیت واحد‌ها بسیار زودتر از برنامه پیش بینی شده به پایان برسد.

اسماعیلی در پایان گفت: خانواده ها تحت تاثیر تبلیغات اغراق آمیز برخی رسانه‌ها برای خرید واحد مسکونی در خارج از کشور قرار نگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار